نماینده جنبش حماس در تهران می‌گوید در خصوص آرمان فلسطین، شاهد یک سرافکندگی از سوی برخی کشورهای عربی هستیم.

خالد قدومی: امروز شاهد گستاخی علیه مسجدالاقصی به سرکردگی آمریکا هستیم

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری «مسجدالاقصی؛ اولویت اسلامی، استمرار مقاومت» امروز دوشنبه با حضور خالد قدومی نماینده حماس در ایران، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در ایران و حسین اکبری رییس مرکز مطالعات و پژوهش مجمع جهانی بیداری اسلامی در خبرگزاری قدس برگزار شد.

در این نشست، خالد قدومی نماینده حماس در ایران با طرح این سوال که الان در مسجد الاقصی چه اتفاقی در حال رخ دادن است، گفت: امروز شاهد یک گستاخی به سرکردگی آمریکا هستیم که علنا جانبداری خود را از رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد. مسئله دوم اینکه دچار سرافکندگی هستیم از سوی برخی کشورهای عربی آن هم درباره آرمان فلسطین.

وی افزود: همه این شرایط باعث شد که رژیم صهیونیستی یک تحلیل اشتباه را داشته باشد، البته عواملی هم به این مسئله کمک کرد. این بستر، فرصت تاریخی برای رژیم صهیونیستی به وحود آورد تا هدف غایی خود که سیطره بر فلسطین اشغالی است را به مرحله اجرا در آورد.

قدومی با اشاره به اینکه ملت فلسطین از آگاهی لازم برخوردار است، گفت: امروز صرف بازداشتن مردم از نماز نیست، بلکه نماد سیاسی است. اگر در گذشته نماز در مسجد الاقصی با ۱۰۰ نفر برگزار می‌شد امروز هزاران نفر در مقابل این مسجد هستند.

وی گفت: مسجد الاقصی از سال ۱۹۶۷ تحت نظارت وزارت اوقاف اردن است، ۸۰۰ نفر کارمند وزارت اوقاف هستند که نیمی از آن‌ها وظیفه نظارت را بر عهده دارند. مسئله گیت‌های امنیتی یا دوربین‌ها نیست، بلکه آن‌ها در صدد اشغال این ناحیه مقدس برآمده‌اند. آن‌ها به‌دنیال تحمیل اتفاقات جدید هستند.

نماینده حماس در تهران گفت: عملیات فلسطینی‌ها خارج از مسجد بوده و آن‌ها فکر می‌کردند فضای مسجد می‌تواند آن‌ها را از جنایات رژیم صهیونیستی حفظ کند اما رژیم گستاخ صهیونیستی هیچ ارزشی برای اماکن مقدس فلسطینی نیست و وارد مسجد شده و آن‌ها را در مقابل دوربین‌ها به شهادت رساند.

قدومی افزود: این خون‌های پاک باعث شد تا یک روحیه مضاعفی را مردم بگیرند.

وی ادامه داد: هشدار می‌دهم که اظهاراتی که مدعی هستند که دروازه‌های قدس باید بازگشایی شود، مرا به یاد قیام سراسری سال ۱۹۶۳ میلادی می‌اندازند که داشت پیروز می‌شد. مسجد الاقصی نیاز به نمازگزار ندارد، نیاز به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ندارد بلکه نیاز به حمایت جدی دارد.

نماینده حماس گفت: اگرچه قربانی‌هایی را در این راه داریم اما می‌دانیم که این باعث سربلندی ماست.

وی خون‌های مطهر جوانان فلسطینی را رهایی بخش خواند و گفت: این سوال مطرح است که امت اسلامی چه مسئولیتی دارد؟ امروز ۲۵۰ نفر از جوانان فلسطینی از مسجد الاقصی پاسداری می‌کنند و هزار نفر هم پاسدار در این خصوص داریم.

رئیس دفتر حماس در تهران گفت: جنایات رژیم صهیونیستی قابل شمارش نیست. نمی‌پذیریم کسی از حقوق بشر سخن بگوید و چشم بر جنایات این رژیم ببندد. از جهان اسلام می‌خواهیم بگوید که چه کاری برای ملت فلسطین انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.