اهواز- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز با اشاره به افت فشار در برخی از مناطق شهری گفت: ۵۰ هزار انشعاب غیر مجاز و رشد نامتوازن توسعه در این شهر از دلایل مهم افت فشار آب است.

آب تولیدی جوابگوی نیاز مردم اهواز نیست

به گزارش قدس آنلاین، فردوس کریمی با اشاره به معضلات پیش‌روی این شرکت در حوزه خدمت رسانی اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات بسیار حاد که در حوزه آبرسانی با آن مواجه هستیم، موضوع افت فشار است که دلایل مختلفی دارد و از جمله مهمترین آن‌ها، ۵۰ هزار انشعاب غیرمجاز و رشد نامتوازن توسعه شهری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بی‌رویه است که متولیان امر باید بر آن‌ها مدیریت کنند.

وی، فرسوده بودن شبکه‌های آبرسانی را نیز یکی از معضلات اصلی سیستم آبرسانی کلانشهر اهواز عنوان و خاطرنشان کرد: این مشکلاتی که امروز در حوزه آب گرفتار آن هستیم، می‌بایست در ۱۰ سال گذشته نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌شد که متاسفانه در این امر کوتاهی صورت گرفته است.

کریمی در ادامه به دشواری و هزینه‌های فرآیند تصفیه آب از محل انتقال تا تصفیه‌خانه‌ها، ورود به شبکه و دسترسی شهروندان اشاره و با انتقاد از استفاده آب تصفیه به جای آب خام در آبیاری فضای سبز گفت: آب تصفیه شده با انتقال از چندین کیلومتر فاصله، توان و صرف انرژی و هزینه زیاد تامین می‌شود اما همچنان برخی از سازمان‌ها به ویژه شهرداری اهواز از آب تصفیه به جای آب خام در آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند که این امر در ساعات اوج مصرف عامل مستقیم افت فشار آب در شبکه توزیع مردم است.

وی، در خصوص اقدامات چندماهه اخیر شرکت در راستای تامین آب با کیفیت مناسب گفت: تامین کیفیت آب مصرفی شهروندان مهمترین هدف مجموعه آب و فاضلاب اهواز است که در این خصوص در سه ماهه گذشته ضمن ارتقای تجهیزات لوازم آزمایشگاه کنترل کیفیت آب و فاضلاب، روزانه چندین مرحله در تمام تصفیه‌خانه‌ها آزمایش‌های مختلف چه میکروبی و چه کنترل کیفیت انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم در روند بهبود کیفیت آب قدم‌های بزرگتری برداریم و آب با کیفیتی در خور استفاده شهروندان اهوازی فراهم کنیم.

وی از کافی نبودن آب تصفیه تولید شده جهت مصرف کنندگان در کلانشهر اهواز خبر داد و اظهار کرد: این حجم از آب در حقیقت جوابگوی نیاز مردم اهواز نیست چراکه توان توزیع و تولید تاسیساتی که ما در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم در حد یک کلانشهر و شهرستان‌های حومه نیست.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.