حادثه تیراندازی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان که به کشته شدن ۲ اردنی به دست یک نظامی صهیونیست منجر شد باعث بالاگرفتن بحران دیپلماتیک میان دو طرف شده است.

به گزارش قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با نخست وزیر گرجستان در قدس عنوان داشت: تل آویو تماسهایی با طرف اردنی برای در خصوص این حادثه داشته است. من شخصا دو بار با سفیرمان در امان و افسری اسرائیلی حاضر در این حادثه تلفنی صحبت کرده و قول دادم که آنها را به تل آویو باز می گردانم.

وی درادامه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تجارب گسترده ای در خصوص چنین حوادثی دارد و از ذکر جزئیات خودداری کرد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که نگهبان صهیونیست سفارت رژیم صهیونیستی در امان که در جریان این تیراندازی یک مهاجم اردنی را کشته و یک شهروند اردنی دیگر را اشتباها به ضرب گلوله کشته است از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است.

این در حالیست که یک منبع رسمی اردن نیز اعلام کرد که مقامات این کشور مانع خروج صهیونیست مذکور از اردن شده اند چرا که اردنی ها درخواست انجام تحقیقات لازم از وی را دارند.

رسانه های صهیونیست نیز گزارش دادند که تل آویو مجبور شده روند خارج کردن کارمندان سفارت خانه اش را از اردن متوقف کند و تمام این افراد درون ساختمان سفارت خانه تحصن کرده اند.

منبع: روسیا الیوم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.