ساری- مدیر حج و زیارت مازندران از اعزام زائران استان از ۲۷ مرداماه به مدت یک هفته خبر داد.

۳۳۰۰ زائر مازندرانی عازم حج می شوند / کاهش اقامت در مدینه منوره

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ساداتی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی سهمیه مازندران را ۳۳۳۵ زائر اعلام و اظهار کرد: زائران مازندرانی در قالب ۲۴ کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه همه زائران مدینه بعد هستند، یادآور شد: ۱۲ جلسه آموزشی برای زائران برگزار و توصیه های لازم را ارائه شد.

مدیر منطقه یک مدینه منوره در پاسخ به سوال  قدس آنلاین، از کاهش زمان اقامت در مدینه منوره به ۵ شب و ۶ روز خبر داد و گفت: این کاهش زمان اسکان، مربوط به تخریب هتل های مدینه بوده و برای همه کشورهای اسلامی اتفاق افتاده است.

ساداتی شعار امسال را «حج، معنویت، اقتدار ملی، همبستگی اسلامی» اعلام کرد و افزود: ۴۷ درصد زائران مازندرانی مرد و ۵۳ درصد زن می باشند.

وی از حجاج خواست بدلیل تاخیر احتمالی پروازها، ولیمه های خود را ۲۴ تا ۷۲ ساعت به تاخیر بیندازند و مراسم خود را در اماکن مذهبی و مساجد برگزار تا روح حج در کل جامعه منتشر شود.

مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه زائران تا سقف مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان بیمه هستند، یادآور شد: ۵۵ میلیون تومان به هر زائری که به هر علتی در این سفر فوت کند، غرامت پرداخت خواهد شد.

ساداتی اضافه کرد: زائران با مراجعه به مدیران کاروان ها می توانند بیمه تکمیلی تا سقف دلخواه انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تمام شرح وظایف مدیران کاروان ها در کتابی ترسیم شده است، گفت: مچ بندهای الکترونیکی زائران در راستای تسهیل در عبور و مرور زائران و کمک رسانی در مواقع ضروری است.

مدیر حج و زیارت مازندران از استقبال خوب مازندرانی ها از سفر به عتبات و عالیات خبر داد و افزود: سال گذشته ۴۵ هزار نفر به این سفر معنوی مشرف شدند که ۶۵ درصد این اعزام ها هوایی بوده است.

ساداتی با اعلام اینکه در سفرهای هوایی، سه روز در وقت زائران صرفه جویی خواهد شد، اضافه کرد: سال گذشته ۴۳ هزار زائر نیز به مراسم اربعین اعزام شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.