اصفهان- از دو هفته پیش تاکنون قیمت بالای پیاز در اصفهان نگرانی هایی را در میان مردم به وجود آورده است به طوری که قیمت آن حتی با نرخ هر کیلو ۴ هزار تومان به فروش رسیده است.

پیاز همچنان در اصفهان آقا پیاز است/ کاهش نرخ پیاز تا ۲۰ مردادماه

رییس اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار شهر اصفهان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص دلایل افزایش قیمت پیاز گفت: سال گذشته تولید بیش از حد پیاز باعث ضرر کشاورزان و عرضه بیش از اندازه به بازار مصرف شد، به همین دلیل امسال کشاورزان پیاز را کمتر از سال گذشته کاشت کردند.

ناصر اطرج کمبود منابع آبی را عامل مهم کاهش سطح کشت پیاز دانست و افزود: اوایل فصل برداشت مقداری پیاز صادر شد و همین موضوع کمبود ذخیره پیاز در انبارها را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه قیمت پیاز نسبت به دو روز قبل کمی افت داشته است، به شهروندان این امیدواری را داد که تا ۲۰ مردادماه که پیازهای کاشته شده در شهرهای دامنه و فریدن برداشت و به بازار عرضه می شود، نرخ پیاز کاهش پیدا می کند.

نایب رییس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: کشاورزان ما باید الگوی کاشت داشته باشند؛ اینکه در مقطعی پیاز، سیب زمینی یا خیار بیش از اندازه کشت و از میزان مورد نیاز بیشتر شود، کشاورزان متضرر می شوند، در حالی که با الگوی مناسب کاشت، این مشکلات پیش نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: مدیریت الگوی کاشت به عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

اطرج اعلام کرد: در حال حاضر پیاز در میدان میوه و تره بار از کیلویی سه هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۸۰۰ تومان است که در سطح بازار باید با افزایش ۳۰ درصدی به دست مشتری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.