مشهد- ۱۷۰ زائر در قالب کاروان پیاده بیت الرضا(ع) شهرستان بافق مسافت یکهزار و ۱۸ کیلومتری این شهرستان تا مشهد را پس از گذشت ۲۸ روز پیاده روی صبح سه شنبه به پایان رساندند و در سالروز ولادت دخت موسی بن جعفر(ع)، قدم در حریم شمس الشموس گذاشتند.

کاروان پیاده بیت الرضا(ع) بافق به دریای ملکوتی شمس الشموس متصل شد

مدیر کاروان پیاده بیت الرضا(ع) بافق در این رابطه به خبرنگار قدس آنلاین گفت: این کاروان به رسم سنتی ۲۵ ساله حدود یک ماه پیش از آغاز ماه ذی قعده و ایام ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) مسیر یکهزار و ۱۸ کیلومتری شهرستان بافق تا مشهدالرضا(ع) را برای پابوسی و عرض تبریک این ایام فرخنده طی می کند.

حجت الاسلام سیدعلی طباطبایی افزود: کاروان پیاده بیت الرضا(ع) شهرستان بافق امسال برای بیست و پنجمین سال متوالی با نیت زیارت بارگاه منور رضوی روز پنجشنبه ۸ تیرماه پیاده روی خود را از این شهرستان آغاز کرد و پس از عبور از شهرهای بهاباد، طبس، فردوس، گناباد، تربت حیدریه و گذر از بخش ها و روستاهای طول مسیر، صبح سه شنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به مشهدالرضا رسید.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ نفر برای شرکت در این پیاده روی زیارتی ثبت نام کردند، گفت: ۳۰۰ نفر از شهروندان بافقی و ۱۰۰ نفر نیز از دیگر شهرها همچون یزد، بهاباد، مهریز، اصفهان و گناباد ثبت نام کردند که در نهایت ۱۷۰ نفر برای حضور در راهپیمایی جاده ولایت انتخاب شدند.

موسسه خیریه بیت الرضا(ع) بافق با اشاره به حضور پرشور جوانان در این کاروان گفت: طبق سنوات گذشته افراد بالای ۱۸ سال می توانستند در این پیاده روی شرکت کنند اما امسال به دلیل استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان زیر ۱۸ سال، این افراد ۱۵ نفر از اعضای کاروان را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: اولویت اول برای انتخاب افراد «سفر اولی ها» بودند که ۸۹ نفر در این خصوص در پیاده روی شرکت دارند و پس از آن فعالان در موسسه بیت الرضا(ع) انتخاب شدند

حجت الاسلام طباطبایی اقامه نمازهای جماعت، امام زمان(عج)، نماز شب، راز و نیاز و قرائت دعاهای پر فیض، پاسخ به سئوالات و شبهات دینی، سخنرانی های معرفتی، دیدار با علما و بازدید از اماکن فرهنگی و مذهبی شهر مشهد را از عمده برنامه های زائران کاروان پیاده امام رضا(ع) برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.