مشهد- پانزدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با آغاز دهه کرامت رضوی در مشهد آغاز شد.

پانزدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان‌نیوز، مسئول استان‌های ایران در مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در حاشیه این افتتاحیه که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: نخستین جمعه ماه محرم هر سال، مادران به همراه فرزندان شیرخوار خود در مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی شرکت کرده و با روضه‌خوانی، با حضرت رباب و امام حسین(ع) در غم از دست رفتن شیرخوار بی‌گناه آل علی(ع) همراهی می‌کنند.

مصطفی طالبیان افزود: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) متولی برگزاری این مراسم عظیم در سطح ایران و جهان بوده و برای این مراسم نذرنامه و لباس و پیشانی‌بندهای یک شکل تهیه می‌کند.

وی اظهار کرد: این مراسم هم‌زمان با ایران در ۵ قاره دنیا و در میان مسلمانان و غیرمسلمانان نیز برگزار می‌شود و در آن نذرنامه‌ای با این مضمون که «یا صاحب‌الزمان(عج)، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم. او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن.» هم‌خوانی می‌شود.

طالبیان ادامه داد: افتتاحیه همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی هم‌زمان در مشهد، در بیش از ۴ هزار نقطه دیگر از ایران و نیز بیش از ۴۰۰ نقطه در ۴ قاره دیگر و در میان مسلمانان و غیر مسلمانان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در سال ۸۲ تنها یک محفل، با گذشت ۱۴ سال در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ مراسم برپا گردید و در پایان برنامه ۲۰ ساله طراحی شده به فضل الهی، ۸ هزار مراسم در ایران و ۵ قاره جهان برگزار خواهد شد.

طالبیان تصریح کرد: از ابتدای ماه رجب سال جاری، کارگاه دوخت لباس و فراهم‌سازی شرایط در بیش از ۲۰ استان از کشور در حال برگزاری است تا لباس‌های هم شکل شیرخوارگان تأمین شود؛ در این راستا در ترکیه، هند و عراق نیز فعالیت دوخت لباس شیرخوارگان در حال انجام است و لباس باقی کشورهای عضو مجمع توسط دوست داران اهل بیت(ع) در ایران تأمین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.