قم- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علمی که از قم به جهان منتشر می‌شود از برکات وجودی حضرت معصومه(س) محسوب می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عباس کعبی روز سه شنبه، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: کریمه اهل بیت(س) دختر موسی بن جعفر(ع) و عمه امام جواد(ع) هستند و از لحظه‌ای که به قصد پیوستن به برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) حرکت کردند مهاجر الی‌الله بودند.

وی خاطرنشان کرد: قم با مهاجرت و ارتحال ایشان به پایگاه اهل بیت(ع) تبدیل شد و پایگاه علم، جهاد و اجتهاد قرار گرفت و محدثان بزرگ شیعه از جمله اشعریین به برکت مهاجرت تاریخی حضرت معصومه(س) به قم هجرت کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه به این وسیله تشیع و اسلام اهل بیت(ع) در مدرسه و مکتب قم به اقصی‌نقاط عالم اسلامی ترویج پیدا کرد گفت: حوزه قم در دوران شیخ عبدالکریم حائری دوباره بازسازی و سنگ بنای حوزه معاصر زده شد.

وی عنوان کرد: نشر معارف اهل بیت(ع)، تربیت محدثان بزرگ شیعه و حوزه قم به عنوان حوزه جهانی از برکات حضرت معصومه(س) است و می‌توان اینگونه ذکر کرد که حضرت معصومه(س) به حق بانوی کرامت هستند.

آیت‌الله کعبی یادآور شد: اگرچه مزار حضرت فاطمه(س) مخفی است ولی ملجأ منور حضرت معصومه(س) یادآور جایگاه و عظمت صدیقه کبری حضرت فاطمه(س) برای شیعیان است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع علومی که از قم به جهان منتشر می‌شود از برکات وجودی حضرت معصومه(س) محسوب می‌شود و امروز علم، ایمان، معنویت و بصیرت در قم مدیون مهاجرت این بانوی بزرگوار است و می‌توان بیان کرد حوزه‌ها و مرجعیت شیعه ریزه‌خوار پایگاه نورانی حضرت معصومه(س) هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.