رئیس کمیته امداد کشور گفت: در برنامه ششم توسعه مصوبه خوبی در راستای افزایش مستمری و افزایش وام خود اشتغالی مددجویان تصویب شد.

افزایش مستمری و وام خود اشتغالی مددجویان دربرنامه ششم توسعه

به گزارش قدس آنلاین، پرویز فتاح شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: مجلس در مصوبات برنامه ششم توسعه میزان مستمری مددجویان را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در راستای ریشه کن کردن فقر یک همگرایی در سطح ملی وجود دارد، گفت: منابع دولتی، بخش خصوصی، کمکها مردمی، منابع بانکی و همه مسئولین در تلاش هستند که چهره محرومیت از این استان برداشته شود.

فتاح تصریح کرد: در کهگیلویه و بیرحمد شش هزار نفر بدون مسکن هستند که با یک  طرح ضربتی و همت مسئولین می توان در این راستا تلاش کرد.

وی افزود: سال گذشته در راستای اشتغال مددجویان استان بیش از سه هزار وام خودکفایی پرداخت شد.

فتاح اظهار داشت: نگاه ما به کهگیلویه و بویراحمد ویژه است و در رده بندی کمیته امداد این استان جز ۱۰ رده اول کشور است.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه عملکرد این چند ساله نشان داد به توفیقات زیادی رسیده ایم، گفت: می توانیم بر فقر فائق آمده و بر مشکلات و سختی ها غلبه کنیم.

وی افزود: کمیته امداد به تنهایی نمی تواند محرومیت را ریشه کن کند و هر مسئولی در نظام اسلامی باید نسبت به مسئله محرومین حساس باشد.

فتاح با اشاره به افزایش کمکهای مردمی به کمیته امداد تصریح کرد: کمکهای مردمی دارد بهتر می می شود و منحنی درامدهای کمیته امداد رو به رشد است.

وی اظهار داشت: همچنین در راستای افزایش اشتغال نیز از محل صندوق ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای کل کشوراختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.