کرمانشاه- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: استان کرمانشاه برای داشتن سهمی از آب‌های سردسیری در وزارت نیرو لابی ندارد.

کرمانشاه برای بهره‌مندی از آب‌های سردسیری لابی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سیدقاسم جاسمی صبح چهارشنبه در جلسه شورای اداری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات استان بسیار است اظهار داشت: مشکلات بسیاری در استان وجود دارد و این در حالی است که در استان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و برای اقتصاد مقاومتی باید نگاه به ظرفیتها باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه ۷۰ درصد قیر طبیعی کشور در گیلانغرب وجود دارد گفت: معادن قیرطبیعی اکنون رو به ورشکستگی هستند و این موضوع تبدیل به نارضایتی شده است.

جاسمی با اشاره به فرآورده‌های معادن گرانقیمت در کشور که به کشورهای اروپایی صادر می‌شود افزود: فرصت‌های بازرگانی و تجاری در استان محدود است دو درصد تجارت عراق در دست ما و ۱۸ درصد به عهده ترکیه است.

وی با بیان اینکه عدم وجود صنایع تبدیلی یکی از مشکلات استان است گفت: صنعت توریسم و جاذبه گردشگری در استان بسیار قابل اهمیت است و وجود ۴هزار اثر تاریخی در استان گواهی بر این موضوع است.

جاسمی راهیان نور و مسیر عتبات عالیات برای اربعین را از ظرفیتهای استان عنوان کرد و افزود: ما در وزارت نیرو برای استفاده از طرح سردسیری لابی نداریم که سهمی از آب سردسیری داشته باشیم.

وی ساماندهی صادرات از استان و جلوگیری از قاچاق را از دیگر موارد قابل توجه در استان عنوان کرد و گفت: امید داریم پرداخت مطالبات کشاورزان استان همچون سال گذشته نباشد و برای پرداخت بدهی کشاورزان تدبیر شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.