"عبد السلام عیسی" تأکید کرد که جدایی و استقلال اقلیم کردستان از عراق، از حمایت بین المللی برخوردار نیست و از آنجایی که اولویت امروز مبارزه با تروریسم و نابودی آن است، سرگرم شدن به موضوع همه پرسی و پرداختن بدان، فرآیند نابودی تروریسم را به تأخیر می اندازد.

استقلال اقلیم کردستان از حمایت بین المللی برخوردار نیست/ سرگرم شدن به موضوع همه پرسی، نابودی تروریسم در عراق را به تاخیر می اندازد

اختصاصی قدس آنلاین- "عبدالسلام عیسی" کارشناس مسائل سیاسی "کُرد" تأکید کرد استقلال اقلیم کردستان از عراق، مورد حمایت کشورهای بین المللی و منطقه ای نیست و پرداختن به این موضوع نابودی تروریسم در را به تأخیر می اندازد.
"عبد السلام عیسی" –کارشناس و نویسنده  "کُرد" در مصاحبه اختصاصی با "قدس آنلاین" گفت: "کشورهای همسایه با عراق مانند ترکیه، ایران و سوریه با جدایی اقلیم از این کشور مخالفند و آمریکا نیز از این همه پرسی حمایت نمی کند. "
"عبد السلام عیسی" افزود: "بی شک کشورهای منطقه به ویژه ترکیه و ایران نسبت به این همه پرسی نگرانی دارند و آمریکا نیز با مخالفت جدایی کردستان از عراق اعلام کرده است که این اقدام باعث بی ثباتی در منطقه می شود. "
این کارشناس "کُرد زبان" تأکید کرد: "از این رو مشاهده می شود که جدایی و استقلال اقلیم کردستان از عراق، از حمایت بین المللی برخوردار نیست و از آنجایی که اولویت امروز مبارزه با تروریسم و نابودی آن است، سرگرم شدن به موضوع همه پرسی و پرداختن بدان، فرآیند نابودی تروریسم را به تأخیر می اندازد. "
"عبدالسلام" تصریح کرد: "به باور من تصمیم نهایی در مورد استقلال اقلیم، به توافق اربیل و بغداد بستگی دارد و "مسعود بارزانی" –رئیس اقلیم" نیز تأکید کرده است هرگونه اقدام در این خصوص باید با توافق و هماهنگی دولت مرکزی انجام گیرد. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.