مشهد- معاون حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف خراسان رضوی از اخذ سند مالکیت ۶۷۳ هکتار از اراضی موقوفه گوهرشاد در شهر گلبهار خبر داد.

۶۷۳ هکتار از اراضی موقوفه شهر گلبهار سند مالکیت دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، عباس افواجی با بیان اینکه پس از چند سال پیگیری معاونت حقوقی اوقاف خراسان رضوی و اوقاف چناران و همکاری اداره کل و ادارات ثبت چناران و ناحیه ۴ مشهد سند موقوفه گوهرشاد در پلاک یک هاشم آباد اخذ شد، افزود: قبل از اخذ سند با پیگیری های مداوم حقوقی و با به کار گیری وکلای توانمند پس از چند سال، این اراضی که اراضی ملی شناخته شده بود به وقفیت بازگشت.

افواجی با بیان اینکه ارزش این موقوفه هزار و ۷۰۰ میلیارد برآورد می شود، گفت: سهم موقوفه در پلاک یک هاشم آباد چناران در سال ۱۳۳۸ از محل عواید موقوفه توسط متولی وقت موقوفه خریداری و وقف مسجد گوهرشاد می شود.

معاون حقوقی اداره کل اوقاف اظهار کرد: اخذ سند موقوفات از اهمیت بالایی در حفظ و حراست از موقوفات برخوردار است و خوشبختانه در استان خراسان رضوی، اداره کل ثبت اسناد و املاک همکاری خوبی در این زمینه با اوقاف دارد.

وی با بیان اینکه با اخذ این سند، سالها بلا تکلیفی مستاجرین موقوفه به پایان رسید، افزود: اکنون حقوق موقوفه قابل دریافت است و در نیت واقف خیراندیش به مصرف می رسد.

وی گفت: تاکنون حدود ۶۰ درصد از موقوفات استان دارای سند است و امید است بزودی با تلاش کارشناسان ثبتی در اوقاف و همکاری خوب اداره کل ثبت و اسناد استان، تمامی موقوفات خراسان رضوی دارای سند مالکیت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.