بجنورد- استاندار خراسان شمالی در دیدار مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها که به بجنورد سفر کرده است، خواستار آن شد تا با هماهنگی سازمان هدفمندسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنایع این استان نیز با توجه به اولویت ها و شاخص های این حوزه، از یارانه بخش تولید به شکل مطلوبی بهره مند شوند.

بخش صنعت خراسان شمالی از یارانه تولید به نحو مطلوب منتفع شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی صبح چهارشنبه، خاطرنشان کرد: به جز حمایت های تسهیلاتی و کمک های فنی و اعتباری دولت، نیاز است که صنایع کوچک و بزرگ این استان از یارانه بخش تولید هم به شکلی بهره مند شوند که بتوانند بخشی از مشکلات پیش روی فعالیت های جاری و توسعه ای خود را برطرف کنند.

وی با اشاره به تکالیف قانونی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، تکمیل و تقویت بانک های اطلاعاتی درخصوص اطلاعات اقتصادی خانوارها را با همکاری دیگر دستگاه های مسئول مورد تأکید قرار داد و گفت: در همه استان ها باید متولی واحد و مشخصی برای پیگیری امور مراجعان و رسیدگی به درخواست های مردم درباره یارانه های نقدی و مستقیم، تعیین و سیاست واحدی با هماهنگی مجموعه وزارت کشور اعم از استانداران و فرمانداران دنبال شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها نیز در این نشست با اشاره به سهم بخش تولید و صنعت از منابع قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: سال گذشته از این منابع، هزار و 800 میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص یافت.

اکبر ایزدی با یادآوری منابع اختصاص یافته از این محل به حوزه بهداشت و درمان برای کاهش مشکلات این حوزه ادامه داد: با توجه به تکلیف قانونی مبنی بر 3 برابر کردن یارانه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، معادل 3 برابر بودجه فعلی این سازمان ها را نیز به این امر اختصاص دادیم.

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم که در این دیدار حضور داشت، حمایت مجلس از اجرای صحیح قانون هدفمندسازی یارانه ها و برطرف ساختن نواقص و مشکلات قانونی آن را مورد تأکید قرار داد.

در این دیدار که با حضور مهندس دلپسند معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیران برخی دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، مهم ترین مشکلات و کاستی های مرتبط با نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در دو بخش یارانه های مستقیم و غیرمستقیم، مطرح و مقرر شد، با پیگیری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و سازمان هدفمندسازی یارانه ها، برای هر کدام از آن ها به نحو مقتضی چاره اندیشی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.