خرم آباد – رئیس اداره محیط زیست شهرستان الیگودرز از نجات یک بهله «سارگپه» توسط دو تن از شهروندان مسئولیت پذیر و دوست دار محیط زیست و تحویل آن به اداره محیط زیست الیگودرز خبر داد.

نجات یک بهله «سارگپه» توسط دو تن از شهروندان الیگودرزی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی محیط زیست، اصغر بلکی وند در این زمینه گفت: در یک اقدام زیبای محیط زیستی یک بهله «سارگپه» توسط آقایان عباس مسلمی (دهیار روستای دره حیدر) و محمودی بخشدار بخش مرکزی الیگودرز که از فعالان و دوست داران محیط زیست در سطح شهرستان می باشند نجات، و پس از تیمار اولیه تحویل اداره محیط زیست شهرستان الیگودرز گردید.

وی افزود: این «سارگپه» که از ناحیه بال مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود پس از تیمار و مراقبت های ویژه و بازیابی توان پرواز در دامن طبیعت و زیستگاه خود رها سازی می شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان الیگودرز گفت: حرکت ارزشمند این عزیزان بسیار ارزشمند و خیرخواهانه و در راستای حفظ طبیعت و کمک به حیات وحش منطقه و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی بسیار موثر است و لازم است به همین دلیل ضمن تشکر از این دو بزرگوار از همه شهروندان عزیز درخواست می نماییم که با طبیعت با مهربانی برخورد کنند و نسبت به محیط اطراف خود بی تفاوت نباشند.

بنا براین گزارش، سارگپه پرنده‌ای شکاری است کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه. رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.