زنجان-معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کفش هیدج می تواند مثل فرش ایران جهانی شود، گفت: دلیل ایجاد تعاونی های تامین نیاز حمایت از بخش های مرتبط با تولید است.

کفش هیدج می تواند مثل فرش ایران جهانی شود

به گزارش قدس آنلاین، حمید کلانتری ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد اشتغال استان زنجان که پیش از ظهر روز چهارشنبه در هیدج برگزار شد، افزود: تعاونی های برای تامین نیاز  حمایت از بخش های مختلف تولید اعم از تولید، کنترل کیفیت، بازاریابی، طراحی و صادرات ایجاد شده اند.

وی با بیان اینکه تعاونی های کوچک به تنهایی توان انجام همه این بخش ها را ندارند، اظهار داشت: از مهم ترین دستاوردهای این تعاونی ها به دلیل بزرگ تر شدن مقیاس فعالیت ها، بهره وری سرمایه است.

کلانتری، افزایش قدرت رقابت و چانه زنی را از دیگر مزیت های تعاونی های تامین نیاز عنوان کرد و تصریح کرد: صنعت کفش هیدج با این روش، باید به یک برند بین المللی تبدیل شود.

معاون وزیر تعاون و کار با اشاره به اینکه فرش ایران نیز با همین سیاست توانست به یک برند جهانی تبدیل شود، گفت: کفش هیدج، با تنوع بخشی به محصولات و افزایش کیفیت و نوآوری می تواند ماندگار شده و توسعه یابد.

وی خواستار تسری الگوی کفش هیدج به سایر بخش های تولید و اشتغال شد و تاکید کرد: باید با بررسی مزیت های نسبی تولید در استان زنجان مانند تولید انگور و تمامی محصولات حاصل از آن و خشکبار به بهبود وضعیت تولید و اشتغال در این استان کمک کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.