رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه اعلام کرد که اگر منافع اتحادیه اروپا، تامین نشود، این اتحادیه اقدام مناسب انجام خواهد داد.

اروپا پاسخ مقتضی را به آمریکا میدهد/نباید منافع ما را نادیده گرفت

به گزارش قدس آنلاین، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت اتحادیه اروپا قصد دارد که تحریم های آمریکا علیه روسیه را به رسمیت نشناسد.

یونکر گفت: اگر منافع اتحادیه اروپا  در این تحریم ها در نظر گرفته نشود، این اتحادیه آماده است تا در این خصوص پاسخ مقتضی دهد.

وی افزود: اتحادیه اروپا کاملا به نظام تحریم ها علیه روسیه پایبند است. هرچند که اتحاد جی ۷ در خصوص تحریم ها و هماهنگی با متحدان، در مرکز تضمین اجرای کامل توافق مینسک، قرار دارند. این هدفی است که آمریکا و اتحادیه اروپا دنبال می کنند. تحریم های آمریکا علیه روسیه به طور ناخواسته می تواند تاثیرات یک جانبه ای بر منافع امنیت انرژی در اتحادیه اروپا داشته باشد. این آن دلیلی است که باعث شد کمیسیون اروپا به این نتیجه برسد که اگر ملاحظات ما در خصوص تحریم ها عملی نشود ما آماده  اقدام مناسب هستیم. آمریکا نمی تواند منافع خود را در صدر قرار دهد و منافع اتحادیه اروپا در ذیل قرار گیرد.

یونکر ادامه داد که کمیسیون اروپا از نزدیک پروسه ی قانون گذاری در آمریکا و اجرای لایحه های قانونی را رصد خواهد کرد و در زمان لزوم سریعا واکنش خواهد داد. 

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.