لوکا بوناچیچ گفت: شروع لیگ می‌تواند با نتایج غیرمنتظره‌ای همراه باشد اما می‌توانیم در خانه پارس جنوبی را ببریم.

لوکا بوناچیچ: می‌توانیم در خانه پارس جنوبی را ببریم/ مصدومان‌مان زیادند ولی حق گریه کردن نداریم

به گزارش قدس آنلاین، دیدار تیم‌های گسترش فولاد تبریز و پارس جنوبی در چارچوب هفته نخست لیگ هفدهم فردا ساعت ۲۰ در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز برگزار می‌شود.

لوکا بوناچیچ در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: ما نگاه‌مان خوش‌بینانه است چون در پیش فصل خوب کار کرده‌ایم. روند موفقیت آمیزی داشتیم اما چند مصدوم داریم. شما می‌دانید که شروع لیگ می‌تواند با نتایج غیر منتظره همراه باشد. ما می‌توانیم میزبانی باشیم که این دیدار را ببریم. پارس جنوبی تیم سخت کوشی است که سخت گل می‌خورد و روش خاص خودش را دارد. سعی کردیم اطلاعات خوبی از آنها بدست بیاوریم.

سرمربی گسترش فولاد افزود: ما جوانگرایی کردیم و با صحبت‌های اولیه که با باشگاه داشتیم این هدف را دنبال می‌کنیم. با زنوزی به این نکته نظر رسیدیم که یک سری بازیکنان جوان و بومی را به فوتبال ایران معرفی کنیم. از تمرینات و اردوی ترکیه رضایت نسبی دارم چون با حریفان مدنظر من که قوی بودند بازی نکردیم ولی می‌توانم بگویم رضایت نسبی دارم.

او درباره شناخت از پارس جنوبی و در پاسخ به این سوال که از هفته چندم می‌توان شاهد یک گسترش فولاد خوب بود، گفت: از هفته اول باید انتظارات را برآورده کنیم. درست است که شاید شناخت کمی از حریفان داشته باشیم. ما در دیدارهای تدارکاتی با لیگ برتری‌ها بازی کردیم. در این بازی‌ها به تیمم امیدوار شدم و فهمیدم در مسیر درستی هستیم. زنوزی هم به ما گفت که از تجربه من می‌خواهد استفاده کند. با اضافه شدن بازیکنان مصدوم و جذب بازیکن خارجی کیفیتمان افزایش می یابد.

لوکا افزود: پیمان بابایی در دوران آماده‌سازی بهترین مهاجم من بود و حیف است که الان مصدوم است. او به راحتی از دفاع روبرو عبور می‌کرد ولی به هر حال حق گریه کردن نداریم. من امیدوارم از همان هفته اول خوب باشیم ولی تیم واقعی را از هفته پنجم می‌بینید. با تارتار قبلا دوبار روبرو شدیم. آخرین بار با مس کرمان با گسترش بازی کردیم که بازی سختی بود. به نظرم او مربی است که بیشتر دفاعی بازی می‌کند و نتایج و ارنج تیم او این را نشان می‌دهد. من به این دیدگاه احترام می‌گذارم که او روی ضد حملات تمرکز دارد. من نمی‌توانم بگویم بازی زیبایی را می‌بینیم. پارس جنوبی پارسال قهرمان لیگ یک شد و کمترین گل خورده را داشت و همین مسئله حرف‌های من را اثبات می‌کند. تیم‌های تارتار بازی بسته انجام می‌دهند و از ضربات ایستگاهی استفاده می‌کنند. ما باید فوتبال آنها را خنثی کنیم و فوتبال خودمان را انجام دهیم.

سرمربی گسترش فولاد در پاسخ به این سوال که آیا تیمش در بازی‌های خارج از خانه دفاعی بازی می‌کند گفت: من نمی‌خواهم راجع به تاکتیک‌های تیمم صحبت کنم. بازی تدافعی تیم‌های تارتار نشان نمی‌دهد که او مربی بدی است. این نشان می‌دهد که او دنبال نتیجه است و به دنبال بازی زیبا نیست. پارس جنوبی سال گذشته کمترین گل زده را داشت ولی قهرمان شد. نمی‌شود که همه مثل بارسلونا بازی کنند.

او افزود: من در بازی با تیم‌هایی که قدرت‌مان یکی است توقع بازی تهاجمی دارم. اگر در نیمه اول گل بزنیم در نیمه دوم تدافعی بازی می‌کنیم. بخاطر اینکه ما میزبان هستیم باید بازی فردا را ببریم. این یک موضوع روشن است در حالی که تیم مهمان به یک امتیاز هم راضی است.
لوکا درباره تفاوت سپاهان و گسترش فولاد که هدایت آن را بر عهده داشته گفت: گسترش فولاد و سپاهان اصفهان را نمی‌توان با هم مقایسه کرد. با تمام احترامی که برای گسترش فولاد قائل هستم سه ماه اول حضورم سخت بود. ولی بعد از سه ماه شرایط خوب شد. الان امیدوارم بتوانیم خود را با شرایط وفق دهیم. به گونه‌ای می‌توان گفت که ما تیم امید هستیم. البته این دلیل بر عدم نتیجه گیری ما نیست چون من به بازیکنان جوان امید دارم.

سرمربی گسترش فولاد ادامه داد: به دنبال مربیگری در ایران نبودم چون بار اول که به ایران آمدم جوان بودم. گسترش فولاد باشگاهی است که روز به روز بزرگتر می‌شود و امکانات و نظم خوبی دارد. فعالیت گسترش فولاد وابسته نیست چون مالک باشگاه یک نفر است و او برنامه‌اش را به من گفت و من پذیرفتم.
او درباره نقاط ضعف گسترش فولاد اظهار کرد: کار را با تیم قوی شروع کردیم اما به عنوان سرمربی مطمئنا به دنبال نتایج بهتری نسبت به سال‌های گذشته هستم. چیزی که مشخص است ما می‌توانیم موقعیت‌های زیادی ایجاد کنیم ولی در گلزنی ناموفق هستیم که بخاطر تجربه کم نیروهای ماست. من به بازیکنانم چه خوب و چه بد باشند ایمان دارم. شجاعیان که از تیم ما رفته پلی میکر ماست. این مسئله در سیاست باشگاه بود و باید آن را تمام شده بدانیم و قبولش کنیم.

لوکا درباره خط دفاعی گسترش فولاد گفت: حمله بهترین دفاع است. کم تجربگی تیم را با حمله جبران می‌کنیم تا نگذاریم سریع به خط دفاع ما برسند. ما فصل گذشته پا به سن گذاشته زیادی داشتیم که همه از تیم رفتند. خود بازیکنان از تیم رفتند چون احساس کردند تیم می‌خواهد جوان شود. از کادر فنی و دستیارانم تشکر می‌کنم. در تیم ما کوچکترین درگیری وجود ندارد و در بین کادر فنی اختلافی وجود ندارد. همین مسئله ما را در رسیدن به اهدافمان کمک می‌کند.

سرمربی گسترش فولاد درباره وضعیت خسوس بیان کرد: اگر پیشنهاد خوبی به باشگاه می‌رسید مطمئنا ده خسوس می رفت. بازیکنان جوان همه با ما قراداد داشتند و کسی آنها را به ما تحمیل نکرد. من که آمدم به این بازیکنان فرصت دادم که خودشان رانشان دهند. آنها ارزش سرمایه‌گذاری دارند اما نباید انتظار داشت این بازیکنان مهره‌های اصلی ما باشند. بازیکنان جوان در کنار باتجربه‌ها می‌توانند پیشرفت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.