آستانه اشرفیه_ مراسم اختتامیه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها عصر امروز در آستانه اشرفیه برگزار شد.

برگزاری اختتامیه جشنواره "جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها" در آستانه اشرفیه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فیروز فاضلی در آیین اختتامیه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها در حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف گفت: گیلانی‌ها همواره فرهنگ و منش رضوی دارند و امروز شاهد آیین اختتامیه هفتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اظهارکرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از سال ۸۲ آغاز شده و استان گیلان دوازدهمین سال متوالی است که این جشنواره را برگزار می‌کند و چون عناوین این جشنواره‌ها مختلف بوده هفتمین دوره این جشنواره به نام جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها است.

فاضلی افزود: سال نود و دو ۴۳۵ آثار, سال نود و سه ۵۲۴ آثار, سال ۹۴، هزار و ۲۳۰ اثر, سال ۹۵، هزار و ۳۵۵ اثر و امسال هزار و ۴۱۱ اثر به این جشنواره ارسال شد و آثار ارسالی هر سال در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: سال ۹۲ هفت استان, سال ۹۳ دوازده استان, سال ۹۴ سیزده استان, سال ۹۵ چهارده استان و امسال ۲۷ استان در جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی مشارکت کردند و این رشد مشارکت نشان میدهد که همکاران ما در عرصه اطلاع رسانی تلاش خوبی کردند.

وی از برگزاری بخش "شعر رضوی" در شهرستان‌های فومن, بندرانزلی و آستانه اشرفیه در هفتمین دوره جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی خبر داد و افزود: این بخش با حضور شاعران آیینی تشکیل شد که در این زمینه  از مدیران ادارات و ائمه جمعه این شهرستان‌ها تشکر می‌کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: امسال بانک اطلاعاتی فعالان رسانه‌ای در حوزه رضوی را تنظیم و فراخوان کردیم و سامانه‌ای را آماده کرده‌ایم تا شرکت کنندگان، آسان‌تر ثبت نام کنند.

سالهاست که با عنایت آقا و مولای ما علی ابن موسی الرضا ع  این جشنواره برگزار میشود 

امام جمعه آستانه اشرفیه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه عالمان ربانی در ترویج امر به معروف هم سنگر انبیاء الهی هستند اظهار داشت: عالمان ربانی مردم را به خدا دعوت می‌کنند و سبقه رسانه‌ای دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی افزود: اگر رابطه ما با مخاطبان تنها همراه با انتقال اطلاعات باشد ارتباطی برقرار نمی‌شود و اگر همراه با انتقال اطلاعات، محبت و صمیمیت نیز برقرار شود منجر به برقراری ارتباط می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد هستند که از نظر درجه علمی به آن‌ها علامه می‌گویند ولی مخاطب چندانی ندارند و افرادی نیز هستند که وزن علمی آن‌ها را ندارند ولی چون ارتباط خوبی دارند مخاطبان آن‌ها به هزاران نفر می‌رسد.

امام جمعه آستانه اشرفیه تبلیغ را به‌معنای کمک به مخاطب و زمینه‌سازی برای انتخاب درست مخاطبان تشریح کرد و بیان داشت: نباید جای مبلغ و مخاطب عوض شود و باید راه و رسم انتخاب درست را به مخاطبان منتقل کنیم.

ساجدی با اشاره به شکل‌های انتقال معارف بیان داشت: استدلال و قول از روش‌های انتقال معارف است و قول باید بلیغ و رسا باشد و باید طوری با مردم سخن بگوییم که آسان و ساده باشد، قول باید زیبا و همراه با کرامت باشد و باید طوری سخن بگوییم که زمینه نفوذ شمن را بگیریم.
تجلیل از سرپرستی روزنامه قدس گیلان در جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها

گفتنی است؛ در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور که در آستانه اشرفیه برگزار شد، از آقای حسن شکری سرپرست روزنامه قدس گیلان به پاس انعکاس اخبار جشنواره تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.