شهرکرد-برگزای اولین یادوراه ۴۰ شهید ستاد نماز جمعه شهرستان شهرکرد برای اولین بار و به همت رئیس ستاد نماز جمعه شهرکرد کاری ارزشمند و در نوع خود بی بدیل است.

اولین یادوراه شهدای ستاد نمازجمعه شهرکرد برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکرد،اولین یادوراه ۴۰ شهید ستاد نماز جمعه شهرستان شهرکرد شامگاه پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد،معاون سیاسیی امنیتی استاندار،حجت الاسلام حسین حسینی قمی،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و همچنین با حضور فرماندهان نظامی ،انتظامی و امنیتی استان در مهدیه مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد،با برشمردن فضایل شهید و شهادت برگزاری چنین مراسماتی را بسیار با اهمیت و پربرکت دانست و گفت: این اولین بار است که یادواره ای تحت شهدای ستاد نماز جمعه در کشور برگزار می شود.
نکونانم با تجلیل از شهدای ستاد نماز جمعه شهرکردگفت: این عزیزان همدر مسائل فرهنگی،دینی ،اعتقادی فعال بوده و هم با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل دین خودشان را به انقلاب و نظام مقدس جمهورس اسلامی ایران اداء نمودند.
نماینده ولی فقیه در ادامه خطاب به حاضران تاکید کرد: ما باید ادامه دهنده راه شهداء که همان خط سرخ شهادت امام حسین(ع) باشیم چرا که امروز جامعه اسلامی ما بیش از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد.
نکونام با بیان اینکه مسئولان باید توجه ویژه ای به برپائی چنین مراسماتی داشته باشند افزود: تنها راه مقابل با هجمه و شبیخون فرهنگی زنده نگهداشتن خط خونین و یاد شهداء در جامعه است که تا به امروز توانسته انقلاب اسلامی را برای سالیان متمادی بیمه کند.
در ادامه حجت الاسلام حسین حسینی قمی استاد حوزه های علمیه قم با تجلیل از ۴۰ شهید ستاد نمازجمعه شهرکرد گفت:فرهنگ شهید و شهادت یک حقیقت جاوید است که با هیچ ارزشی قابل مقایسه نیست و امروز فرهنگ شهادت را باید در برپائی چنین مناسبت های در جامعه زنده کرد.
حسینی قمی با اشاره به حدیث شریفی از پیامبر اکرم(ص) همگان را به رعایت احام و حدود الهی دعوت و تاکید کرد: فرهنگ خمس و زکات باید در جامعه اسلامی به بهترین شکل اجراء شود
وی پرداخت خمس و زکات را از بدیهیات یک جامعه اسلامی بر شمرد که همگان باید نسبت به این دو حکم الهی سر تعظیم فرود آورند.
شایان ذکر است در پایان مراسم به همت حجت الاسلام شیخ محمد کریمی وردنجانی رئیس ستاد نماز جمعه شهرکرد از ۵ شهید شاخص ستاد نماز جمعه شهرکرد شهیدان شیخ عیسی توسلی،حمید استکی،مجتبی سجادی،سید جمال حسینی  با اهداء لوح تقدیر و لوح یادبود به خانواده معظم این شهداء تجلیل بعمل آمد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.