قم- امام‌ جمعه قم با اشاره به تصویب تحریم‌های گستره دولت آمریکا علیه ایران گفت: مسئولان صرفاً به محکوم کردن بسنده نکنند چرا که آن‌ها از خط‌ و نشان کشیدن نمی‌ترسند بنابراین در برابر شرارت اخیر آمریکا خواستار مقابله‌ به‌مثل و برخورد قاطع هستیم.

مسئولان در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران صرفاً به محکوم کردن بسنده نکنند

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس قم با اشاره به آثار تقوا اظهار داشت: خداوند روزی اشخاص متقی را از جایی که گمان نمی‌کنند روزی‌شان می‌کند.

وی با اشاره به مناجات حضرت ابراهیم با خداوند در آیه 4 سوره ممتحنه گفت: ذکر این مناجات از حضرت ابراهیم برای آن است که مؤمنان در هر حال توکل به خداوند داشته باشند چرا که خداوند متعال به خاطر ارزشمندی این کار، امر به انابه به بندگان خود کرده است، بندگان گناهکار باید از بخشش خداوند ناامید نباشند و رجوع مکرر به خداوند و انابه کردن تنها مختص کسانی نیست که گناه کرده‌اند بلکه به افراد متقی نیز اشاره دارد.

سعیدی با بیان اینکه جایگاه انابه قلب است تصریح کرد: باید قلب انسان اهل انابه باشد، همچنین خاستگاه انابه ذات و جان و نهاد انسان است و علامت آن این است که در مشکلات انسان به حالت فطری خود برمی‌گردد، در قرآن چند جا انابه همراه با اعتماد آمده است بنابراین مقام و جایگاه توکل قبل از انابه است.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه انسان‌ها باید از طاغوت اجتناب کرده و به خداوند توکل کنند، گفت: حضرت ابراهیم بارها دست رد به همه دعوت‌های دیگران به طاغوت می‌زد، بنابراین مردم و مسئولان باید تأسی به اهل‌بیت(ع) داشته باشیم و کسانی که می‌خواهند با تهدید و تحریم ما را وابسته به خود کنند باید قاطعانه به آن‌ها رو کرده و بگوییم ما با شما سازش نخواهیم کرد و به امید خداوند طاغوت‌ها را از بین خواهیم برد.

وی با اشاره به میلاد کریمه اهل‌بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت گفت: هدف از برگزاری دهه کرامت در کشور تجلیل و تکریم اهل‌بیت(ع) پیامبر اکرم(ص) است که باید با ابراز محبت و آشنایی با اهل‌بیت(ع) به آن‌ها معرفت یافت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دهه کرامت دهه شادی اهل‌بیت(ع) است خاطرنشان کرد: در این دهه رسانه‌ها و مداحان اهل‌بیت(ع) از شادی اهل‌بیت(ع) سخن می‌گویند.

سعیدی با اشاره به پنجم مردادماه یادآور عملیات مرصاد گفت: منافقان به دنبال گرفتن تهران در 33 ساعت بودند، حتی آن‌ها به بیماران روی تخت بیمارستان‌ها نیز رحم نکردند، اما در عملیات مرصاد به فرماندهی سردار سرلشکر صیاد شیرازی طومار منافقان در هم پیچیده شد و سرانجام امیر سپهبد سردار شیرازی نیز بعد از 11 سال بعد از عملیات مرصاد مانند مولی علی(ع) ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

وی سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه را مورداشاره قرار داد و گفت: آیت‌الله مشکینی در تهذیب نفوس مطمئنه کوشیدند و در شیوه و تحول و تفسیر قرآن در حوزه علمیه کارهای عظیمی انجام دادند که قابل ستودن است.

امام‌جمعه قم اظهار داشت: همه فعالان عرصه علمی در دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه باید افراد را با مهارت‌هایی که مورد تأکید ائمه (ع) است آشنا کنند، و مهارت‌های لازم را به آن‌ها بیاموزند.

وی با اشاره به نشست دوستانه ریاست جمهوری با فرماندهان سپاه گفت: هریک از طرفین نقطه نظراتی نسبت به یکدیگر دارند و نباید اجازه داد تا مسائل و مشکلات به رسانه‌ها کشیده شود، این‌گونه نشست‌ها بر اقتدار ملت و روح قوای مسلح خواهد افزود، همچنین انجام این دیدار با توجه به تصمیم‌گیری‌های اخیر دولت آمریکا بیانگر آن است که دشمنانی که آرزوی شکست ایران را دارند این آرزو را دولت آمریکا همچون دولت‌های گذشته به گور خواهند برد.

سعیدی با اشاره به تصویب تحریم‌های گستره دولت آمریکا علیه ایران گفت: مسئولان صرفاً به محکوم کردن بسنده نکنند چرا که آن‌ها از خط‌ و نشان کشیدن نمی‌ترسند، بنابراین در برابر شرارت اخیر آمریکا خواستار مقابله‌به‌مثل و برخورد قاطع هستیم، ثانیاً علاوه بر مقابله‌ به‌مثل باید با دو کشور روسیه و کره شمالی متحد شده و پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا بدهند و آمریکا بداند دوران قلدری و یکه‌تازی آن‌ها به سر آمده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار داشت: مقاومت مردم فلسطین در برابر اسرائیل جواب داد و اسرائیل مجبور به جمع‌کردن گیت‌های مسجدالاقصی به‌صورت شبانه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.