بردسکن- امام جمعه بردسکن یکی از مهمترین علل کاهش پرداخت وجوهات مردم به دفتر امام جمعه را خشکسالی و رکود بازار دانست.

خشکسالی ها و رکود بازار تاثیر بسزایی در پرداخت وجوهات مردم به  دفتر امام جمعه  داشته است

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام علی اصغر امینی در خطبه های نماز جمعه با گرامی داشت ۵ مرداد ماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور به بخشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده نهاد امامت جمعه این شهرستان طی ۶ سال گذشته تاکنون  اشاره کرد و گفت: طی ۶ سالی که به عنوان امام جمعه شهرستان توفیق خدمت دارم در حوزه وجوهات مردمی  ۴ هزار و ۳۰۰ نفر مراجعه کننده  داشته ایم که این تعداد ۲۴ میلیون تومان  وجوهات خود را به دفتر امام جمعه پرداخت کرده اند و برای آنها قبض صادر شده است.

امام جمعه بردسکن  با بیان اینکه طی این مدت  بیش از ۳ هزار و ۱۷۰ نفر برای کمک به دفتر امام جمعه مراجعه کرده اند گفت: اگر چه به تمامی افراد مراجعه کننده کمک شده است اما به خاطر نداشتن بودجه کمک بسیار ناچیزی به آنها شده است که می طلبد خیران دراین حوزه دفتر امام جمعه را یاری دهند تا بتوانیم کمک  خوبی را به نیازمندان داشته باشیم.

امام جمعه بردسکن به ساخت و ساز و بهسازی ۳۸ پروژه عمرانی  در بخش های فرهنگی  و دینی  طی ۶ سال گذشته  اشاره کرد و گفت:  اکثر این پروژه ها با کمک خیران ساخته شده است که جای تقدیر از این عزیزان دارد.

حجت الاسلام امینی از ایراد ۳۱۲ خطبه نماز جمعه  طی این مدت  اشاره کرد  و گفت:  به طور میانگین هر هفته ۴۰ دقیقه سخنرانی در خطبه ها صورت گرفته که طی ۶ سال اخیر ۱۱ هزار و ۶۰۰ دقیقه محاسبه شده است.

وی با بیان اینکه هر هفته ۱۲۰۰ نمازگزار در خطبه های نمازجمعه شرکت داشته اند گفت: در مجموع ۳۴۸ هزار نفر طی این مدت از خطبه های نماز جمعه بهره مند شده اند.

 وی برگزاری ۹۰۰ جلسه در محل دفتر امام جمعه و مراجعه ۳۶ هزار نفر و دیدار با ۲۱۶ خانواده شهید را از دیگر اقدامات و فعالیت های دفتر امام جمعه طی ۶ سال اخیر برشمرد.

 حجت الاسلام امینی  با اشاره به وجود ۱۱۰ مسجد در سطح شهرستان بردسکن گفت: ازاین تعداد  ۶۵ مسجد فعال است و به طور میانگین هر مسجد روزانه ۷۰۰ نفر نمازگزار دارد.

وی به کمبود روحانی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در کل شهرستان  ۶۰ نفر روحانی فعالیت های تبلیغی و اقامه نماز جماعت را در مساجد برعهده دارند که با اشاره به جمعیت شهرستان به ازای هر ۱۲۰۰ نفر یک روحانی داریم که نیاز است خانواده ها فرزندان خود را به حوزه های علمیه ترغیب دهند.  امام جمعه بردسکن  عیادت از  ۱۴۴ نفر از بیماران  و حضور در ۱۸۰ مدرسه برای اقامه نماز و برگزاری  گفتمان های دینی  ویژه دانش آموزان را  از دیگر اقدامات انجام شده  عنوان کرد.

وی به پروژه طرح توسعه مسجد جامع و مصلای نمازجمعه اشاره کرد و گفت: تاکنون با کمک خیران با خریداری منازل اطراف مسجد جامع هزار و ۲۰۰ متر مربع زمین تامین شده است که برای  احداث مصلا  به ۴ هزار و ۵۰۰ متر زمین دیگز نیاز است که امید است با موافقت مالکین و کمک خیران این مهم نیز تحقق پیدا کند.

وی با تبریک با ایام دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) از برگزاری دو رویداد بزرگ ورزشی طی هفته جاری خبرداد و گفت: در ۱۰ مرداد حضور دوندگان جاده ولایت را به شهرستان خواهیم داشت و در ۱۲ مردادماه  هشتمین همایش ورزش های پهلوانی و زورخانه ای  کشور را خواهیم داشت که می طلبد متولیان امر تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی همچنین برهرچه باشکوه برگزار شدن جشن میلاد امام رضا (ع) در شهرستان نیز تاکید کرد.

وی از همکاری همه جانبه مسئولان ادارات و همراهی مردم و خیرین با نهاد امامت جمعه  طی این مدت نیز تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.