اراک- مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: در حال حاضر به دلیل نبود زیر ساخت ها ۱۰ درصد از صادرات استان مرکزی توسط استان های دیگر انجام می شود.

۱۰ درصد صادرات استان مرکزی توسط استان های دیگر انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی میر اشرفی اظهار کرد: کالاهایی که از استان مرکزی توسط استان های دیگر صادر می شود جزء صادرات استان مرکزی محسوب می شود.

میر اشرافی با اشاره به اینکه سهم صادرات کالاهای استان مرکزی توسط استان های دیگر در سال های اخیر کاهش یافته است اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل نبود زیر ساخت ها ۱۰ درصد از صادرات استان مرکزی توسط استان های دیگر انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از کالاها برای صادرات نیاز به گمرک اختصاصی دارند ادامه داد: صادرات فرش از طریق حمل هوایی انجام می شود و به دلیل اینکه زیر ساخت های آن در استان وجود ندارد صادرات آن از طریق تهران و یا سایر استان ها انجام می شود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از ۴ دهه تراز تجاری ایران منفی بوده است بیان کرد: در سال های ۹۴ و ۹۵ تراز تجاری کشور مثبت شده است و امید داریم در سال ۹۶ نیز این وضعیت ادامه داشته باشد.

میر اشرفی با بیان اینکه تراز تجاری استان از تراز تجاری کشور بالاتر است اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال میزان صادرات استان دو برابر واردات می شود.

وی ارزش کالای صادراتی چهار ماهه این استان را ۳۱۲ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان از نظر ارزشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: پیش بینی می شود صادرات استان مرکزی امسال به یک میلیارد دلار برسد.

میراشرفی افزود: همچنین طی این مدت میزان واردات استان مرکزی به ۱۱۵ میلیون دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته ۳۴درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.