خرم آباد -معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، از نظر رشد و توسعه تجهیزات، در فهرست ده آزمایشگاه برتر دانشگاهی کشور قرار دارد.

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در فهرست ۱۰آزمایشگاه دانشگاهی برتر کشور قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازروابط عمومی دانشگاه لرستان، محمد فیضیان تشریح کرد: تاکنون نزدیک به ۱۰میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان خریداری شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان توضیح داد: فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی و دانشجویان نیز منظم شده است در حالی که قبلاً منظم نبود. از سال ۹۲ تاکنون تعداد مقالات پژوهشی دانشگاه لرستان دو برابر شده است.

وی افزود: آیین‌نامه پژوهشی امتیازات اصلاح شد و پایه‌های استحقاقی و تشویقی براساس فعالیت‌های پژوهشی اعطاء می‌شود واز دیگر اقدامات انجام شده راه‌اندازی مرکز آپاست که برای امنیت شبکه فعالیت می‌کند و در استان لرستان در بین ادارات، این مرکز، بی‌نظیر است.

 محمد فیضیان ضمن بیان اینکه  این مرکز نوعی قرارگاه سایبری در لرستان است و فعالیت‌های آموزشی و پژوهی حوزه امنیت شبکه نیز در آن انجام می‌شود، ادامه داد: مراکز رشد واحدهای فناور راه‌اندازی شده است که حلقه مفقوده‌ی بین دانشگاه و صنعت بود.

دکتر فیضیان تصریح کرد: اعضای هیئت علمی و دانشجویانی که در عرصه نرم‌افزار دارای ایده‌های نو هستند از خدمات و کمک‌های این مراکز استفاده می‌کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان بیان کرد: با خرید نرم‌افزارهای الکترونیکی هم‌اینک صدها کتاب الکترونیکی، آماده استفاده است و با نصب نرم‌افزارهای پیشرفته، امکان دسترسی به مجلات علمی، پژوهشی به صورت الکترونیکی فراهم شده است.

دکتر فیضیان ادامه داد: ایجاد ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی و گیاهان مرتعی در دانشکده کشاورزی که مکمل آزمایشگاه مرکزی شماره دو است به منظور حفظ بانک ژن در استان و خارج استان و این اقدام به مثابه حفظ ژنتیکی گیاهان است که دچار عدم جانوران متنوع حیات وحش نباشیم.

وی توضیح داد: همچنین آزمایشگاه کشت بافت که می‌تواند در راستای حفظ گونه‌های گیاهان مختلف مثل بلوط و غیره استفاده شود و پیگیری برای راه‌اندازی کامل مرکز تحقیقات بلوط هم از اقدامات انجام شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت‌ها، پیگیری مرکز شتاب‌دهنده است که تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه، استانداری و سازمان ارتباطات کشور منعقد شده؛ دانشگاه، تعهدات خود را به‌صورت کامل انجام داده و منتظر تعهدات طرفین تفاهم‌نامه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.