​ایلام- مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: نیاز به اهدا خون در استان ایلام و دیگر نقاط کشور همیشگی است.

نیاز به اهدا خون در ایلام همیشگی است

دکتر مهدی اکبری دهبالایی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه صد درصد خون و فرآورده های خونی استان ایلام در داخل استان تأمین می شود، اظهارداشت: خوشبختانه به دلیل همکاری مردم و اهدا خون مستمر در استان، نیازی به ورود فرآورده های خونی از دیگر نقاط کشور به استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایلام آمادگی کمک به استان های همجوار برای ارسال خون و فرآورده های خونی را دارد، افزود: در سال گذشته قریب ۱۵ هزار خون گیری در استان انجام شده و از این میزان خون، انواع فرآورده های خونی مورد نیاز تهیه شده است.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام از ارائه خدمات ویژه به اهدا کنندگان خون در استان خبر داد و بیان داشت: سلول های بنیادی خون، اهدا کنندگان مستمر و غیرمستمر، بصورت رایگان در این پایگاه پذیره نویسی می شوند.

مهدی اکبری دهبالایی نیاز به اهدا خون را مستمر دانست و خاطرنشان ساخت: در استان بیشترین میزان گروه خونی اهدا کننده O+ و A+ است و AB- کمترین میزان گروه خونی در میان اهدا کنندگان خون در استان است.

وی به آمادگی این پایگاه برای کنگره اربعین اشاره و تصریح کرد: تمامی پتانسیل پایگاه انتقال خون ایلام برای کنگره عظیم اربعین در آمادگی کامل بسر می برد و طبق سنوات گذشته نیز این پایگاه به زوار اربعین در صورت نیاز خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام به تقدیر از ۵۵ نفر از اهداکنندگان مستمر خون به مناسبت روز اهدا خون اشاره کرد و ادامه داد: در فصول سرد سال آمار اهدای خون پایین می آید که از شهروندان می خواهیم در تمام طول سال با اهدا مستمر خون، دیگر هموطنان نیازمند به خون و فرآورده های خونی را یاری کنند.

مهدی اکبری دهبالایی با اشاره به دیگر فعالیت های انتقال خون استان ایلام، یادآور شد: دستگاه پلاسما فریز برای نگهدای فرآورده های خونی در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام راه اندازی شده و در آینده نزدیک نیز دستگاه پلاکت فریز نیز خریداری شده و در مراکز درمانی استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.