معاون اول رئیس جمهور گفت: مهمترین هدف آمریکا از تندروی‌های اخیر این است که ایران را ناقض برجام معرفی کند.

آمریکا می خواهد ایران را ناقض برجام معرفی کند/طرف مقابل کری بخواند واکنش تندی نشان می دهیم

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتگو دولت و بخش خصوصی که امروز شنبه هفتم مرداد ماه در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات بزرگ و شکوهمندی را  پشت سر گذاشتیم و باید به نیاز جدی جامعه و مطالبات گسترده قشرهای مختلف در جریان انتخابات توجه جدی کرد.

 معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید به ویژگی‌های جمعیت کشور توجه جدی کرد، افزود: جمعیت جامعه ما جوان است و باید به مطالبات آنها پاسخ داد و  برنامه‌ریزی کرد.

 جهانگیری ادامه داد: همچنین اگر مشارکت زنان در بخش‌های مختلف افزایش یابد این موضوع هم مطالبات هم پست خود را ایجاد می‌کند که باید برای پاسخگویی به آن‌ها اقدام کرد.

 وی گفت: امروز در شرایط پیچیده‌ای و منطقه‌ای قرار داریم، برخی لابی‌های صهیونیستی از آغاز شکل‌گیری جمهوری اسلامی فعالیت خود را آغاز کردند و متأسفانه توانسته‌اند در کشورهای منطقه فعال باشند.

*اقدام آمریکا در نامطمئن نشان دادن ایران بری سرمایه گذاری ناموفق بوده است 

 معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت کنونی آمریکا  جریان جدید است یادآور شد: آمریکا فعالیت جدیدی علیه ایران آغاز کرده و جهانگیری هدف‌های مشخصی را دنبال می‌کند که مهمترین آن این است که ایران را ناقض برجام معرفی کند  و اجماعی  علیه ایران در گروه ۵+۱ شکل دهد اما خوشبختانه در این زمینه موفق نبوده است.

 وی بیان داشت: آمریکایی‌ها قصد دارند فضای ایران را غیر مطمئن نشان دهند و به سایر کشورها ثابت کنند ایران تحریم شده و برای سرمایه‌گذاری کشور مناسبی نیست.

 معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در شورای عالی امنیت ملی درباره برجام تصمیمات مهمی اتخاذ شده  و بعد از تأیید مقام معظم رهبری به تصویب می‌رسد همچنین در این شورا کارگروهی شکل گرفته که اگر نقض برجام از سوی طرف مقابل انجام شود ایران واکنش تندی نشان خواهد داد به هر حال اگر طرف مقابل کری خواند ما هم عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

 جهانگیری اضافه کرد: آمریکا تلاش دارد ایران را کشور پر ریسک نشان دهد که جای مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نیست اما ما باید این اقدام آن‌ها را بشکنیم و وضعیت ایران را اطمینان بخش نشان دهیم.

 وی اظهار داشت: اقدام آمریکا مبنی بر نامطمئن بودن ایران برای سرمایه‌گذاری ناموفق بوده و این کشور نتوانسته جایگاه ما را در میان کشورها به خطر بیندازد به هر حال اگر فضای کشور اطمینان بخش باشد همگان برای انجام سرمایه‌گذاری در ایران اقدام می‌کنند.

برای مقابله با ابرچالش ها باید برنامه ریزی کرد 

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه چالش‌های بسیاری پیش روی ما قرار دارد بیان داشت: در زمینه مسائل مختلف مشکلات بسیاری وجود دارد که باید به آن‌ها بپردازیم البته برخی از این چالش‌ها به ابرچالش‌ها تبدیل شده و باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

 جهانگیری ادامه داد: ایران دارای فرصت‌های خاص استثنایی بوده که یکی از  آن‌ها امید و اعتماد مردم است و این موضوع یکی از بزرگترین سرمایه‌ها برای عبور از چالش‌ها و مشکلات شناخته می‌شود.

 وی تصریح کرد: مردم در انتخابات فرد مورد نظر خود را بر کرسی نشاندند تا رئیس جمهورشان آن‌ها را از چالش‌ها و مشکلات عبور دهد.

برخی می خواهند یقه دولت را بگیرند 

 معاون اول رئیس جمهور افزود: اقتصاد مقاومتی مورد قبول همگان است، اما برخی آن را قبول ندارد و به دنبال یاوه‌گویی هستند و می‌خواهند بدانند در این زمینه می‌توان یقه دولت را گرفت یا خیر.

 جهانگیری با بیان اینکه آسیا و اروپا مشتاق همکاری با ایران هستند، متذکر شد: باید به منظور عبور از چالش‌ها دولتی قوی تشکیل داد چرا که مسئله مهم دولت قدرتمند است و تصمیم‌گیری و اجرا بر عهده قوه مجریه قرار دارد.

دولت به تنهایی قادر نیست میدان‌دار مسائل مختلف کشور باشد

 وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی قدرتمند در توسعه کشور دخیل است، گفت: بیکاری جزء معضلات اساسی کشور است و باید با تولید و سرمایه‌گذاری خارجی آن  را مرتفع کرد باید پذیرفت در بسیاری از مسائل می‌توان با توافق و تفاهم حرکت کرد چرا که دولت به تنهایی قادر نیست میدان‌دار مسائل مختلف کشور باشند لذا بخش خصوصی باید همواره با دولت همکاری کند.

 معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت باید برنامه‌های قوه مجریه را برای اجرا دنبال کنند، اظهار داشت: دستگاه‌هایی که برنامه‌های دولت را در سطح استان اجرا نمی‌کنند باید شناسایی شوند و استانداران باید اجرای تخلفات را در استان متبوع خود پیگیری کند.

 جهانگیری تصریح کرد:مجموعه‌ای مسائل در اقتصاد کشور جا خوش کرده به طوری که به موضوع جدی تبدیل شده به هر حال باید نسبت به این مسائل توجه کرد و از مسئله بهره‌وری که مغفول مانده نباید بی‌توجه بود.

 وی اضافه کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که مجوزهای موانع کسب و کار لغو شود، گروهی باید برای حل مشکلات در این زمینه مصمم شوند.

 معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان داشت: باید فضای کشورمان را به گونه‌ای مهیا کنیم که بخش خصوصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به دست آورد دولت هم در حد توان خود در این مسیر حرکت می‌کند و  اگر اراده مقام معظم رهبری بر این مبنا قرار دارد باید در این مسیر حرکت کرد.

بر اساس قانون دولت باید برای معرفی کابینه تصمیم گیری می کند

 جهانگیری با اشاره به تشکیل کابینه دوازدهم از سوی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت نهایتا برای تشکیل کابینه تصمیم می‌گیرد، اما ممکن است در این جریان رئیس جمهور با مقام معظم رهبری و سایر جریان‌ها مشورت کند، اما در نهایت بر اساس قانون دولت باید برای معرفی کابینه تصمیم گیری کند.

 وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور به زودی کابینه‌ای شایسته را معرفی می‌کند، اگر صلاح بداند در دولت آینده حضور خواهم داشت و اگر حضور بنده به مصلحت ایشان نبود فرد دیگری در کابینه قرار می‌گیرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.