بجستان- رئیس اداراه آب و فاضل آب شهری بجستان گفت: فرسوده بودن خصوط انتقال آب بجستان و جلو گیری از هدر رفتن آب نیازمند اعتباراتی زیاد و توجه جدی مسئولین را می طلبد.

خطوط انتقال آب شرب بجستان فرسوده است

به گزارش قدس انلاین، حسین دانشوری رئیس اداراه آب و فاضل اب بجستان امروز ظهر گفت: فرسودگی تجهیزات و طولانی بودن خط انتقال و کمبود مخزن نگهداری آب شرب بجستان  و فرسودگی خطوطانتقال آب از جمله تنگناهای و مشکلات این بخش در شهرستان می باشد.
 
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آب بهداشتی مناطق شهری بجستان که از دشت منصوری تامین می شود واز کیفیت مطلوبی برخودار نیستند، گفت: این آب توسط دو ایستگاه پمپاژ حصارک و منصوری از فاصله ۳۵ کیلومتری تامین و با اختلاف ارتفاع ۴۲۰ متر و بعد از گذشت هفت ساعت وارد مدار مصرف می شود.

وی گفت: تجهیزات مورد نیاز تامین و انتقال آب شرب شهری بجستان با گذشت سالهای متمادی فرسوده و نیازمند توجه بیشتر مسوولان و دست اندرکاران ذیربط و سرعت بخشی در تعویض می باشد.

دانشوری افزود: با تلاش دولت تدبیر و امید ۱۸ جایگاه تامین آب شرین با صرف اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در سه سال گذشته در بجستان ایجاد شدو توان توزیع روزانه آب شیرین در این ایستگاههای برداشت ۳۵۰ مترمکعب است در حالی با توجه به تقاضای موجود هم اکنون ۲۰ مترمکعب آب از طریق آنها توزیع می شود.

وی اضافه کرد: آب مورد نیاز شهروندان هم اکنون تنها در یک مخزن سه هزار مترمکعبی نگهداری می شود و با توجه به ظرفیتهای موجود تامین یک مخزن پنج هزار مترمکعبی دیگر ضروری است.

وی گفت: همچنین برای کاهش مشکل تامین آب شرب شهری بجستان یک چاه در منطقه یونسی حفر شده که احداث اتاقک و اجرای خط انتقال آن نیازمند حدود چهار میلیارد ریال اعتبار است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری بجستان گفت: همچنین مجوز حفر چاه در داخل این شهر و همچنین در جاده فردوس گرفته شده که در صورت تامین اعتبار نسبت به حفر آنها اقدام می شود.
۱۸ هزار نفر در قالب هفت هزار و ۵۰۰ مشترک زیرپوشش خدمات اداره آب و فاضلاب شهری بجستان قرار دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.