عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: کابینه در درجه نخست آن معیارها و ویژگی‌های که رهبری اشاره کردند، داشته باشد و بتواند کارآمدی دولت را بالا ببرد.

کابینه باید کارآمدی دولت را بالا ببرد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا ترقی کارشناس سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگویی با موضوع دولت کارآمد و مطلوب؛ مولفه‌ها و ویژگی‌های تمرکز بر ایده مقام معظم رهبری در خصوص دولت مقاومت اظهار کرد: در فرایند ترسیم شده برا ی انقلاب اسلامی بعد از مرحله تثبیت نظام جمهوری اسلامی باید به سمت دولت‌سازی اسلامی و پس از آن جامعه‌سازی اسلامی برویم تا زمینه تحقق تمدن اسلامی در جامعه بر اساس فرهنگی که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب ترسیم کردند، برسیم.

وی افزود: در رابطه با دولت اسلامی می‌توان گفت تقریبا نزدیک به بیش از دو دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت و استقرار نظام اسلامی هنوز نتوانستیم به آن دولت اسلامی که مورد نظر اسلام، امام خمینی(ره) و رهبری است به طور کامل دست پیدا کنیم.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: اصولا کارگزاران دولت در واقع مجریان سیاست‌های دولت‌ها و برنامه‌های دولت و نظام است و اگر بخواهیم به سمت دولت اسلامی حرکت کنیم، لازمه‌اش این است که این مسئولیت‌های مهم و حساس به دست افراد صالح سپرده شود. همان شایسته‌سالاری که در ادبیات سیاسی ما بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اما با معیارها و ارزش‌های دینی و اسلامی.

ترقی بیان کرد: بحث تخصص و عالم به مسئولیت بودن، یکی دیگر از مباحثی است که در چینش اعضای دولت باید مدنظر قرار گیرد. گاهی اوقات وزیری را وارد کاری می‌کنیم که اصلا رشته تخصصی‌اش نیست. یا استانداری را وارد مسئولیت استانی می‌کنیم که اصلا در تخصص‌اش مدیریت استراتژیک استانی نیست و مسئولیت‌ها را براساس جناح‌بندی‌ها و روابط توزیع می‌کنیم. این نوع انتخاب‌ها برای نظام و انقلاب ضرر دارد.

وی افزود: بنابراین در درجه نخست دولت باید خودش بداند که در نگاه اول دولت همه مردم است و دولت یک جناح نیست. ما دولت حزبی در کشور نداریم. اصلا ساختار و قواعد سیاسی کشور ما به سمتی نرفته است که دولت، دولت حزبی باشد. رئیس‌جمهوری که انتخاب می‌شود، هر مقدار که به وی رای دادند و هر مقداری که رای نداند، رئیس‌جمهور همه مردم است. سوگندی که هم یاد می‌کند، برای همه مردم است.  

ترقی اظهار کرد: کابینه باید به شکلی انتخاب شود که در درجه نخست آن معیارها و ویژگی‌های که رهبری اشاره کردند، داشته باشد و بتواند کارآمدی دولت را بالا ببرد. وقتی می‌بینید که دولت در حوزه اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی، سیاست خارجه دچار ضعف‌هایی است که مطالبات مردم، نظام و رهبری را نتوانسته محقق کند، به طور طبیعی باید در کابینه تجدیدنظر کند و افرادی را بیاورد که بتواند مطالبات و خواسته‌های به حق مردم و رهبری را محقق کنند.   

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.