افزایش ۶ هزار و ۲۲۶ مگاواتی مصرف برق در کمتر از ۱۷ ساعت، رکورد عجیب و بی سابقه ای در رشد مصرف برق است که امروز به دلیل افزایش کم سابقه دمای هوا و همچنین عدم صرفه جویی در مصرف برق رخ داده است.

رشد ۶۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در کمتر از ۱۷ ساعت/ ثبت رکورد عجیب در صنعت برق

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که پیک مصرف برق روز گذشته در ساعت ۲۱ و ۳۹ دقیقه به میزان ۴۸ هزار و ۸۵۴ مگاوات رقم خورده بود، در کمتر از ۱۷ ساعت شاهد افزایش بیش از ۶ هزار مگاواتی مصرف برق هستیم و در ساعت ۱۳ و ۵۹ دقیقه امروز پیک لحظه ای مصرف برق به ۵۵ هزار و ۸۰ مگاوات رسید.

افزایش ۶ هزار و ۲۲۶ مگاواتی مصرف برق در کمتر از ۱۷ ساعت، رکورد عجیب و بی سابقه ای در رشد مصرف برق است که به دلیل افزایش کم سابقه دمای هوا و همچنین عدم صرفه جویی در مصرف برق رخ داده است.

مردمی که روز گذشته با صرفه جویی ۶ درصدی مصرف برق موجب کاهش قابل توجه مصرف در ساعات پیک شده بودند، امروز صرفه جویی را کنار گذاشته و بی مهابا به مصرف برق پرداخته اند.

عبور مصرف برق از مرز ۵۵ هزار مگاوات بار دیگر شبکه سراسری برق کشور را در وضعیت قرمز و هشدار قرار داد و در صورتی که مردم اقدام به صرفه جویی و مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعات پیک (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳) نکنند، احتمال بروز خاموشی های متعدد در کشور وجود دارد.

«هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی میزان صرفه جویی لازم برای عبور از پیک تابستان امسال را ۱۰ درصد عنوان کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.