رشت- انباشت زباله در ورودی شهرهای کلاچای رحیم آباد و چابکسر در شهرستان رودسر، تصویر نامطلوبی برای ورودی این شهرهای توریستی ایجاد کرده ‌است. اگرچه بخشی از این زباله‌ها متعلق به مسافران تابستانی شمال کشور است.

زباله‌های سرگردان در طبیعت سبز گیلان جولان می دهند

‌به گزارش قدس آنلاین، امیر جانبازی فرماندار رودسر با بیان اینکه با وجود کارخانه کمپوست رودسر مشکل مدیریت پسماند در این شهرستان کم شده است، گفت: در حال حاضر این کارخانه زباله‌های  5شهر شهر رودسر را تحویل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مناظر بکر و زیبای طبیعت رودسر هر ساله پذیرای جمعیت بالایی از گردشگران از سراسر کشور است‌، افزود: اغلب گردشگران در حفاظت از طبیعت رودسر حساس هستند و زباله‌های خود را مدیریت می‌کنند اما هستند هنوز گردشگرانی که زباله‌هایشان را طبیعت رودسر رها ‌کرده و چهره برخی مناطق را زشت می‌کنند.

فرماندار رودسر خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از مشاهده این افراد به آنها تذکر داده می‌شود و در نهایت با همکاری نیروهای مربوطه نسبت به پاکسازی زباله‌ها اقدام می‌شود.

جانبازی گفت: روزانه صد تن زباله توسط کارخانه کمپوست رودسر تحویل گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود بهسازی این کارخانه کمپوست روند سریعتری به خود بگیرد تا بهره‌گیری از ظرفیت این کارخانه به نقطه ایده آل برسد.

امیر جانبازی از مسافران و گردشگران این شهرستان خواست‌ نسبت به حفاظت از طبیعت رودسر حساس باشند تا این مناطق زیبا و پاکیزه بماند.    

وی گفت: با برنامه ریزی‌هایی که با بخشداران، شهرداران و دهیاران شهرستان رودسر انجام شده است، برآنیم تا مشکلات زیست محیطی ناشی از ورود گردشگران رو به روز کمتر شود.

محمدپور رییس اداره محیط زیست رودسر نیز با بیان اینکه حفاظت از مناطق گردشگری شهرستان رودسر باید در اولویت کارها قرار گیرد، گفت: با وجود کارخانه کمپوست و فعال بودن این کارخانه در شهرستان، همه ملزم به تحویل زباله‌هایشان به شکل روزانه یا طبق برنامه‌ریزی به کارخانه کمپوست شهرستان هستند.

در ادامه سعادت نژاد بخشدار رحیم آباد رودسر گفت: برخی از مناطق روستایی رحیم آباد و کلاچای صعب العبور هستند و نمی‌شود زباله‌ها را به راحتی برای  کارخانه کمپوست حمل کرد.

وی افزود: حمل و مدیریت این زباله‌ها توسط دهیاران و مردم انجام می‌شود. ‌اگر در هر منطقه‌ای به هر دلیلی دپوی زباله وجود دارد، شناسایی شده و سریعا پاکسازی خواهد شد.

وی افزود: برنامه ریزی داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاکسازی‌ها انجام شود.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.