یزد – خدام رضوی در ادامه سفر به استان یزد با حضوردر مناطق مختلف استان و با حمل پرچم مقدس بارگاه امام رئوف دل های مشتاق زیارت را روانه مشهد الرضا کردند.

گام به گام با کاروان زیر سایه خورشید در یزد

قدس آنلاین گروه استان ها کاظم صادقپور: حضور سفیران علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) با حضور  در کارخانه تولید پتوی لیلیان یزد، کارکنان و مسئولین این کارخانه را مسرور کرد . 

هنگام ورود خدام رضوی همراه با پرچم متبرک حرم به کارخانه تولیدی پتوی لیلیان کارگران زحمتکش این کارخانه با اشک شوق از خادمین امام رضا(ع) استقبال کرده و از پرچم سبز حرم تبرک جستند و از دست سفیران امام رضا(ع) تبرّکی دریافت کردند.

خدام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) سپس دقایقی را در دفتر مدیریت کارخانه حضور یافتند و تابلویی را به رسم یادبود به مدیر کارخانه اهدا نمودند.

مدیر این تولیدی هر سال، به مناسبت اربعین حسینی در زمینه کمک به فضای فرهنگی این همایش بزرگ، اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهد.

تقدیر خدّام کاروان زیر سایه خورشید یزد از مؤسس بزرگترین مرکز ناباروری خاورمیانه

خادمین حرم ثامن الحجج(ع) با حضور در مرکز ناباروری یزد ضمن دیدار با مسئولین این مرکز از زحمات پروفسور افلاطونیان مؤسس بزرگترین مرکز ناباروری خاورمیانه تقدیر کردند.

خدام حرم رضوی با حضور در سالن اجتماعات این مرکز درمانی- پژوهشی جهت قدردانی از زحمات پرفسور افلاطونیانقاب عکسی از طرف آستان قدس رضوی به وی اهدا کردند.

در این مراسم، آقای ذوقیان یکی از خدام حرم، با مداحی خود دل حاضران را به صحن و سرای امام مهربانی‌ها برد، سپس حجت‌الاسلام درخشانی یکی دیگر از خادمین حرم، طی سخنان کوتاهی خطاب به مراجعه کنندگان آن مرکز گفت: اراده شما عزیزان محکم و استوار باشد و ذرّه‌ای از رحمت الهی ناامید نشوید.

وی به بیان روایتی از امام رضا(ع) پرداخت و گفت: امام به منزله دوست، برادر، پدری بزرگوار و مادری مهربان است. امام مانند پدری دلسوز و مهربان به حاجت‌های شما پاسخ می‌دهد و مشکلات شما را درک می‌کند.

حجت‌الاسلام درخشانی در بیان خاطره‌ای از معجزات امام رضا(ع) به خانواده‌ای از اهالی شهرستان ارومیه اشاره کرد که مدت‌ها از نعمت فرزند بی‌بهره بودند و با توسل به حضرت رضا(ع) صاحب فرزند شدند.

دکتر قاسمی یکی از پزشکان این مرکز در گفتگو با خبرنگاران گفت  : امام رضا ولی نعمت ما ایرانی بوده و مردم یزد ارادت خاصی به ایشان دارند.

وی افزود: در این مرکز تعداد زیادی از بیماران با عنایت امام رضا(ع) شفا گرفتند.

در ادامه  بیماران و پرسنل این مرکز ضمن تبرّک‌جویی از پرچم متبرّک حرم رضوی، نذورات نقدی خود را به خادمین حرم رضوی تحویل دادند.

تجدید میثاق کاروان زیر سایه خورشید با سومین شهید محراب

 خدّام دهمین کاروان زیر سایه خورشید در ادامه سفرخود به یزد ، با حضور در مسجد حظیره با سومین شهید محراب، آیت‌الله صدوقی تجدید میثاق کردند.

پس از ورود خدّام به مسجد روضه محمدیّه، گروه سرود نیروی انتظامی با نواختن سرود، از سفیران امام مهربانی‌ها استقبال کرد. خدّام سپس بر سر مزار شهید محراب حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه، مزار وی را به پرچم منوّر رضوی متبرّک کردند و به حاضران، تبرّکی‌هایی‌ از آستان قدس هدیه دادند.

گفتنی است در ابتدای حضور خدّام در مسجد حظیره، نماینده بیت صدوقی هم به خدّام خیرمقدم گفت.

مرکز پیام اورژانس یزد، معطر به عطر رضوی کاروان دهمین جشنواره زیر سایه خورشید شد

کاروان فرهنگی- تبلیغی زیر سایه خورشید شنبه هفتم مردادماه در سومین روز حضور در یزد به ایستگاه مرکز پیام اورژانس رسید و با شاخه‌های گل مورد استقبال پرسنل این مرکز واقع شدند.

در این دیدار سرپرست مرکز ضمن خوش‌آمدگویی به خدام امام رضا علیه السلام اظهارداشت: این مرکز دارای ۳۵۰ پرسنل بوده و ۵۰ مرکز را زیر نظر خود دارد.

وی با گلایه‌ از وضعیت ترافیکی استان اظهارداشت: یزد از لحاظ محروحین تصادفی در کشور دارای رتبه اول است که این اصلا زیبنده استان نیست.

در ادامه حجت‌الاسلام امامی‌پور از خدام امام رضا(ع) خاطره‌ای از حضور خود در بیمارستان و شفا یافتن دو نفر از اهل سنت بیان کرد.

وی تصریح کرد:  امام رضا(ع) به شیعیان و تمامی مردم عالم توجه دارند و ایشان  در حدیثی می‌فرماید بهترین شما روز قیامت نزد من کسی است که در خانواده خود بااخلاق باشد.

امامی‌پور ضمن توجه به وضعیت شغلی اعضای این مرکز وقت گذاشتن زیاد برای مرکز علاوه بر توجه به خانواده را تحسین کرد و به آنها توصیه کرد جایگاه خود را قدر بدانند و خدا را از این بابت شکر کنند.

وی همچنین با نوای صلوات خاصه حال و هوای آنان را امام رضایی کرد. در ادامه خدام به گفتگو با پرسنل مرکز اورژانس پرداخته و با آنها عکس یادگاری گرفتند.

اهدای نمک متبرک به حاضران، نصب نشان مزین به نام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بر سینه سرپرست مرکز و اهدای تابلویی منقّش به بارگاه حرم رضوی به سرپرست مرکز پیام اورژانس از برنامه‌های دیگر این دیدار بود.

در ادامه لوحی برای مرقوم کردن توصیه خادمان حریم رضوی نزد خادمان آورده شد.

شمیم عطر حرم در قدمگاه امام رضا(ع) دهشیر

خدّام کاروان زیر سایه خورشید یزد در ادامه بازدید از روستاهای یزد وارد روستای دهشیر شدند و با حضور در قدمگاه امام رضا(ع)  این دهستان، این روستا را به عطر حرم رضوی معطّر کردند و خدام در حالی که پرچم گنبد طلایی حضرت را به همراه داشتند، با استقبال پرشور مردم روستا و با چاووشی‌خوانی یکی از پیرغلامان ائمه(ع) روبرو شدند.

آقای مروج، یکی از خدام حرم رضوی طی سخنانی در این مراسم گفت: حضرت رضا(ع) تنها در مشهد و یک مکان خاص نیستند، بلکه امام معصوم در همه جا و در همه حال، ناظر بر اعمال ماست.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید پرداخت و افزود: ۷۰۰ نقطه شهری و روستایی در کشور و ۱۵۶ نقطه شهری از ۳۴ کشور در جهان به برگزاری جشن زیر سایه خورشید می‌پردازند.

مروج تصریح کرد: در جشنواره زیر سایه خورشید سال ۹۶، ۶۰ هزار برنامه فرهنگی، ۲۶ برنامه کلی و سه میلیون مخاطب و ۵۰ درصد افزایش اعزام خدام رضوی به کشورهای خارجی را داشته‌ایم. همچنین افزایش بیش از ۲۵ درصد مخاطبان و ۱۵ درصد محصولات فرهنگی بین شهرها و روستاها را شاهد هستیم.

در پایان، لوحی مزین به نام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) از طرف کانون جوانان رضوی به نمایندگی از مردم روستا به دهیار روستای دهشیر اهدا شد.

قدمگاه امام رضا(ع) در روستای توران‌پشت تفت، به عطر پرچم رضوی معطّر شد

قدمگاه شاه خراسان در روستای توران پشت از توابع شهرستان تفت، نیز شاهد استقبال گرم مردم از کاروان خدام آستان قدس رضوی بود.

خادمین درگاه انیس‌النفوس، پس از زیارت قدمگاه رضوی به مسجد روستای توران پشت رفته و در جمع باصفا و معنوی مردم حاضر شدند. قرائت صلوات خاصه و ذکر مناقب حضرت رضا(ع)، تبرک جستن از پرچم نورانی گنبد مطهر و گفتگوی صمیمی با مردم ولایتمدار این منطقه از برنامه‌های اجرا شده در این سفر بود.

اهالی این روستا با تقدیم لوحی، مزّین به نام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به کاروان خدام حضرت، از حضور کاروان زیر سایه خورشید که امکان زیارت از راه دور را مهیا می‌کنند، تشکر و قدردانی کردند.

در پایان خدام با حضور در منزل شهید امیرخانی، یاد و نام این شهید معظم را گرامی داشتند.

قدمگاه امام رضا(ع) در روستای توران‌پشت تفت، به عطر پرچم رضوی معطّر شد

خادمان امام رئوف علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در ادامه برنامه‌های خود در روستای چنارناز شهرستان خاتم، در جمع بانوان جهادگر این روستا حضور یافتند. 

در این دیدار یکی از خدام ضمن تشکر و قدردانی از بانوان جهادگر، کار آنها را ارزشمند برشمرده و گفت: خدمت به خلق خدا در روستا یک نوع خودسازی است.

در این دیدار طنین صلوات خاصه امام رضا(ع)، دل‌های دوستداران حضرت را برای لحظاتی به صحن و سرای این امام همام بردند. خدام پس از ذکر توسل، دقایقی پرچم حرم را جهت تبرّک‌جویی در اختیار بانوان قرار دادند.

یکی از علمای این روستا جهت انجام فعالیت‌های جهادی خانه‌ای در اختیار بانوان قرار داده که این دیدار در آن محل صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.