مشهد- هم‌زمان با دهه کرامت، نمایشگاهی از تصاویر با موضوع «تاریخچه ضریح‌های مطهر امام رضا(ع)» در دو بخش عکس و سند در دوره‌های مختلف در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت.

نمایشگاهی با موضوع تاریخچه ضریح‌های مطهر امام رضا(ع) افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی، رئیس روابط عمومی این سازمان گفت: در این نمایشگاه، موضوعاتی همچون جداسازی ضریح دوم معروف به ضریح نگین‌نشان از اطراف مضجع شریف امام، کارگاه ساخت ضریح چهارم معروف به ضریح شیر و شکر، نصب ضریح چهارم، تصاویری از ضریح قبل از نصب، بازکردن قطعات بدنه ضریح، ضریح پنجم معروف به ضریح سیمین و زرین، و موضوعاتی از این دست به قاب تصویر کشیده شده است.

محمد جواد قوی ادامه داد: همچنین، نماز مقام معظم رهبری در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) در جریان تعویض سنگ مرمر، نصب دیواره‌های شیشه‌ای در اطراف ضریح مطهر، بانیان ضریح چهارم، و مراحل نصب اسکلت چوبی ضریح پنجم در اطراف سنگ مضجع ضریح مطهر، از دیگر موضوعات به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

قوی با بیان این که در بخش دوم این نمایشگاه، اسنادی با موضوع ضریح و تاریخچه ضریح‌ها در قالب تصاویری به نمایش درآمده است، تصریح کرد: صورت حساب‌ هزینه‌های ساختن ضریح نقره، صورت اسباب ضریح مطهر، پرداخت اجرت مرمت و طلاکاری قنطوره‌ها و ناوه‌های برنجی و زوایای ضریح مطهر، هزینه تعمیرات و تهیه وسایل نظافت، صورت جلسه کمیسیون استخراج نذورات داخل ضریح مطهر، قرارداد ساخت ضریح برای مرقد مطهر امام رضا(ع) بین آستان قدس و حاجی محمد تقی ذوفن اصفهانی، و اسامی اشخاصی که جهت ساخت ضریح مطهر کمک‌های مالی نموده‌اند، از موضوعات این اسناد است.

گفتنی است؛ نمایشگاه مذکور تا پایان دهه کرامت همه روزه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای علاقمندان و هنردوستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.