​ایلام- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در مرکز غربالگری تشخیص سرطان ایلام، ۱۴ پزشک متخصص و فوق تخصص مستقر می شوند.

۱۴ پزشک متخصص و فوق تخصص در مرکز غربالگری ایلام مستقر می شوند

دکتر علی دل پیشه روز یک شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه مرکز غربالگری تشخیص سرطان ایلام با هدف درمان بیماران سرطانی، تشخیص سران های مختلف همچون دستگاه گوارش، گردش خون، تناسلی و ... در ایلام ساخته شده است، اظهارداشت: این مرکز هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این مرکز همزمان با هفته دولت راه اندازی و افتتاح می شود، افزود: تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت این مرکز هزینه شده و تجهیزات مورد نیاز آن نیز ۴۰ میلیارد ریال هزینه خواهند داشت که مقدمات خرید و انتقال آنها به استان فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به انجام روند درمان بیماران سرطانی و چکاب و آزمایش های تشخیص سرطان در این مرکز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این مرکز دارای ۲۰ تخت بستری است و ۱۴ پزشک متخصص و فوق تخصص در آن فعالیت خواهند داشت.

دکتر علی دل پیشه از تجهیز این مرکز به دستگاه های تشخیص سرطان خبرداد و بیان داشت: دستگاه های ماموگرافی، آندوسکوپی و ... با هدف تشخیص سرطان های مختلف در این مرکز مستقر شده و با استفاده از این دستگاه ها، تشخیص سرطان در بیماران بهتر و سریعتر صورت می گیرد.

وی با اشاره به وجود ۴۵۰ بیمار سرطانی شناخته شده در استان، تصریح کرد: ساخت و تجهیز این مرکز در راستای طرح تحول نظام سلامت بوده و خدمت ناچیزی به بیماران سرطانی است و امیدواریم در آینده شاهد کاهش و ریشه کن شدن بیماری سرطان در استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.