یزد- سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد گفت: سامانه دریافت درخواست تحصیل دانشجویان غیر ایرانی راه‌اندازی شده و در حال دریافت درخواست‌های تحصیل دانشجویان غیر ایرانی است.

سامانه دریافت درخواست تحصیل دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد فرشی با اعلام این خبر اظهار کرد: این سامانه به آدرس http://admission.yazd.ac.ir/apply فعلا به دو زبان انگلیسی و فارسی است ولی امکان اضافه کردن زبان‌های دیگر را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه هویت بین‌المللی دانشگاه‌ها و فراهم کردن بستر مناسب برای ادامه تحصیل جوانان مستعد سایر کشورها در ایران اسلامی هم‌ اکنون بسیاری از دانشگاه‌های کشور اقدام به پذیرش دانشجو از سایر کشورها کرده‌اند، گفت: دانشگاه یزد نیز علاوه بر فعالیت در راستای رشد جذب دانشجویان غیرایرانی، زیرساخت‌های لازم در این زمینه را آماده کرده است.

فرشی راه اندازی سامانه دریافت درخواست تحصیل را از جمله این اقدامات برشمرد و هدف از آن را  تسهیل امر پذیرش دانشجویان خارجی ذکر کرد.

وی یادآور شد: پیش از این، درخواست متقاضیان به صورت الکترونیک و از طریق ایمیل دریافت می‌شد اما با توجه به رشد چشمگیر تعداد متقاضیان، وجود چنین سامانه‌ای ضروری بود.

سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد اظهار داشت: ساختار در نظر گرفته شده برای این سامانه به صورتی است که می‌تواند در فازهای بعدی، تمام روند دریافت و بررسی پرونده‌ها را شامل شود.

وی از همکاری واحدهای مختلف دانشگاه در پیاده سازی این سامانه، بخصوص مرکز فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای دانشگاه قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.