مجلس باید متناسب با نقض برجام و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات درستی داشته باشد. همانطور که وزارت امور خارجه، دکتر ظریف نیز بیان داشتند،آمریکا نه به روح برجام و نه به جسم آن پایبند نبوده است. البته برجام یک موافقت‌نامه بین المللی است.

تدبیر دولت روحانی در قبال برجام کماکان مبتنی بر حمایت است!/سکوت معنادار مجلس حاکی از چیست؟

به گزارش قدس آنلاین،  اصغر مسعودی، نماینده مجلس شورای اسلامی از استان فارس، پیرامون تحریم‌های جدید مجلس سنای آمریکا و نقض برجام توسط آمریکا بیان داشت:

«طبیعت آمریکا بدعهدی و بدذاتی است و این را هم از همان ابتدا مقام معظم رهبری گوشزد کرده و توصیه‌های و هشدارهای لازم را به مسئولین ابلاغ نمودند. در واقع، از ابتدا مشخص بود که آمریکا قابل اعتماد نیست و این را به کرّات در مذاکرات و پس از آن نیز نشان داده‌اند. آشکار گردیده است که ترامپ و گروهی که او را حمایت می‌کنند به دنبال ناامن کردن منطقه و عهدشکنی‌های مختلفی هستند و با استفاده از قدرت‌های خود به دنبال افزودن بر قدرت‌های ظالمانه‌ی خود می‌باشند.»

وی در مورد تقابل متناسب ایران علیه این اقدامت ادامه داد:

«ما باید در برابر آن‌ها اقدامی مناسب را انجام بدهیم. طرح دوفوریتی را نیز به تصویب رسانده و با این اقدامات انشاءالله پاسخ بدعهدی‌های آمریکا را خواهیم داد. کمیسیون امنیت ملی و نظارت بر برجام نیز در حال تصمیم‌گیری پیرامون اقدامات متقابل این تحریم‌های خصمانه است. آنچه که ما باید دقت کنیم و توجه داشته باشیم این است که به ظرفیت‌های داخلی و قدرت خود توجه نماییم و استقلال خود را حفظ کنیم. آمریکایی‌ها کاری به دین‌داری ما ندارند. مشکل آن‌ها استقلال کشور ما می‌باشد و این که دوستدار وجود یک حکومت سکولاریسم در ایران می‌باشند. قطعاً ما توانمندی این را داریم که مقابل بدعهدی‌های آن‌ها بایستیم و با پشتوانه مردمی پاسخ کوبنده‌ای به آن‌ها خواهیم داد. نه تنها آمریکا بلکه سایر قدرت‌ها نیز توانایی همه جانبه جهت تقابل با ایران را ندارند.»

مسعودی همچنین افزود:

«مجلس باید متناسب با نقض برجام و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات درستی داشته باشد. همانطور که وزارت امور خارجه، دکتر ظریف نیز بیان داشتند، آمریکا نه به روح برجام و نه به جسم آن پایبند نبوده است. البته برجام یک موافقت‌نامه بین المللی است. کشورهای اروپایی هم با نقض‌های متعدد آمریکا مخالفت کرده‌اند. ما باید با تکیه بر توانمندی‌های داخلی خود نشان دهیم که آنها مجبورند در مقابل ملّت ایران تسلیم شوند.»

وی در انتها و با اشاره به اقتدار ایران پیرامون مذاکرات ایران و آمریکا گفت:

«آن چه که آن‌ها را به پای میز مذاکرات کشاند، اقتدار ما و توانمندی‌های دانشمندان هسته‌ای بوده است. در واقع برجام کارآیی خود را داشت که هم حق هسته‌ای ما را تصویب کند و هم جلوه ایران‌ هراسی ما را در دنیا خنثی گرداند و مهم‌تر از همه آن که به دنیا ثابت کردیم که آمریکا دوست مناسبی جهت توافقات بین المللی نیست.»

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.