تشکیلات خودگردان فلسطین طی روزهای آینده پرونده شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه ارجاع می‌دهد.

ارجاع پرونده شهرک سازی رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه

به گزارش قدس آنلاین، ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز یکشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که طرف فلسطینی در انتظار تعیین موعد دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین المللی برای سفر به لاهه و ارائه پرونده شهرک سازی رژیم صهیونیستی به این دادگاه است.

شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی اقدامی کاملا غیر قانونی است که سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن نیز بر این مساله تاکید دارند و شورای امنیت نیز در ۲۳ دسامبر گذشته قطعنامه ۲۳۳۴ را صادر و طی آن خواستار توقف فوری هرگونه ساخت و ساز و شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی شد.

با این حال رژیم صهیونیستی بدون توجه به درخواست های بین المللی و ضمن زیرپا گذاشتن تمامی قوانین و قطعنامه های بین المللی همچنان به شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین ادامه می دهد که شاید نبود عاملی بازدارنده و اکتفای جامعه جهانی به محکومیت های صوری و بسنده کردن به صدور قطعنامه بدون اجرای آن مهم ترین دلیل اصرار طرف صهیونیستی بر ادامه شهرک سازی خود باشد.

فلسطین اواخر سال ۲۰۱۴ پس از درخواست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رسما به عضویت دیوان کیفری بین المللی و حدود ۲۰ سازمان و نهاد بین المللی دیگر درآمد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.