سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه قدس با بیان اینکه دولت آمریکا اتباع ایرانی را به بهانه‌های واهی به گروگان می‌گیرد و زندانی می‌کند و می‌گوید این افراد را گرفته‌ایم تا فلان افراد را -که در ایران محکوم شده‌اند- آزاد کنید، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران زیر بار این موضوع نخواهد رفت.

ایران زیر بار گروگانگیری آمریکا نمی‌رود

به گزارش قدس آنلاین،  سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه قدس با بیان اینکه دولت آمریکا اتباع ایرانی را به بهانه‌های واهی به گروگان می‌گیرد و زندانی می‌کند و می‌گوید این افراد را گرفته‌ایم تا فلان افراد را که در ایران محکوم شده‌اند آزاد کنید، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران زیر بار این موضوع نخواهد رفت. غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره ادعای دولت آمریکا در مورد اعلام سیاست گروگان‌گیری ایران در مورد محکومان به جاسوسی و طی نشدن روند قانونی محاکمه آن‌ها و اینکه منابع آمریکایی از تمایل دولت این کشور برای مبادله برخی از جاسوسان خود مثل برادران نمازی با اتباع ایرانی زندانی در آمریکا سخن گفته‌اند، افزود: هر کسی که مرتکب جرمی در قلمرو جمهوری اسلامی ایران شده باشد چه اتباع ایرانی و چه اتباع خارجی، مطابق قانون رسیدگی می‌شود و همه قوانینی که در مورد سایرین رعایت شده، در مورد این افراد نیز رعایت شده است و آن‌ها از وکیل برخوردار بوده‌اند.
سخنگوی دستگاه قضا اظهار داشت: قوه قضائیه قوه مستقلی است و به هیچ‌وجه به آمریکا و امثال آمریکا اجازه دخالت نمی‌دهد. در ارتباط با افراد دو تابعیتی، ما دو تابعیتی را قبول نداریم، ثانیاً طبق قانون محاکمه می‌شوند. آمریکا زبان تهدید دارد. امروز زبان تهدید آمریکا کارآیی ندارد. کارهایی که آمریکا می‌کند، مطمئن باشید بی‌پاسخ نمی‌ماند. متأسفانه بسیاری از ایرانیان تحت فشار ظالمانه آمریکا هستند که می‌خواهیم آن‌ها را آزاد کنند و ثانیاً طبق قانون برخورد شود و زور نگویند و چون دستشان به جمهوری اسلامی نمی‌رسد، به اتباع ایرانی ظلم نکنند. مطمئن باشند که جمهوری اسلامی با زبان تهدید به هیچ وجه تسلیم آمریکا و امثال آن نمی‌شود. معاون اول قوه قضائیه در مورد طرح موضوع مبادله زندانیان و جاسوس‌های آمریکا خاطرنشان کرد: هر کشوری خواسته‌ای داشته باشد، مطرح می‌کند. آمریکایی‌ها تاکنون خواسته‌ای را مطرح نکرده‌اند. اگر مطرح کنند در دستگاه دیپلماسی و دستگاه‌های مربوط بررسی می‌شود.

تکذیب سخنان بقایی
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات و اتهامات حمید بقایی به قوه قضائیه و شخص او و دروغگو خواندنش با تأکید بر اینکه تلاش ما این است که اگر کسی زبان به نامهربانی گشود از دایره عدالت خارج نشویم، گفت: این اظهارات صحیح نیست و آن قسمت از صحبت‌ها و دستخط ایشان در مورد انتقال از سوئیت و امکانات دربسته هرچه را که لازم باشد دادستان ارائه خواهد داد و با رسیدگی به پرونده مسائل مالی آن مشخص خواهد شد.

این جریان تست زد
معاون اول قوه قضائیه درباره هجمه طیفی از حامیان رئیس جمهور سابق به قوه قضائیه در ماجرای بازداشت حمید بقایی و نامه‌های سرگشاده و توهین آمیزی که نوشتند، اظهارداشت: اینکه افرادی که متهم به فساد مالی می‌شوند بخواهند با غوغا سالاری مسیر پرونده را تغییر دهند کار خود را پیش ببرند، بعید نیست. قوه قضائیه ان‌شاءالله بر اساس قانون، هر اقدامی که لازم باشد نه بیشتر، انجام می‌دهد. این‌ها تصور می‌کنند موقعیتی در جامعه دارند و می‌خواهند با برخی حرف‌ها و کارها، تست بزنند؛ کما اینکه مدتی قبل در انتخابات یک تستی کردند؛ بنابراین نباید خیلی به آن‌ها بها داد.

سوابق متهمان قتل بنیتا
وی در پاسخ به این شبهه و ادعا که قاتلان «بنیتا» کودک ۸ ماهه‌ای که در حادثه سرقت خودرو جان باخت با وجود ۱۳۰ سابقه جرم با وثیقه ناچیز یا یک فیش حقوقی آزاد شده بودند با رد این ادعا، اظهارداشت: یکی از این متهمان به اتهام سرقت از داخل یک خودرو بازداشت شده بود و به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کرده بود که ۱۴ماه در بازداشت بود و بیش از این امکان بازداشت وی به لحاظ قانونی وجود نداشت و بعد با قرار ۱۶۰ میلیونی آزاد شد و به ۵۵ ماه حبس محکوم شد. نفر دوم نیز با ٤ گرم شیشه دستگیر و به دادگاه رفته و به دو سال حبس جزای نقدی و ٥٠ ضربه شلاق محکوم شده و بعد محکومیت آزاد شده‌ است. وی درباره تفاضل دیه متوفی تصریح کرد: طبق قانون در مواردی که جنایت نظم و امنیت عمومی را بر هم زند  این مبلغ از بیت‌المال پرداخت خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.