دارنده طلای بازی‌های جهانی از حضور و اهمیت در کاراته وان ها گفت و بیان کرد: باید از امروز به فکر حضور در المپیک بود.

کاپیتان تیم ملی کاراته: فقط باید به المپیک فکر کرد/ عاشق مبارزه کردن هستم

به گزارش قدس آنلاین، ذبیح الله پورشیب پس از کسب نخستین طلای کاراته ایران در بازی‌های جهانی، اظهار کرد: در هر وزن هشت کاراته کار برتر دنیا حضور داشتند، سطح مسابقات بسیار بالا بود و در این میدان سخت توانستم برای کشورم خوش رنگ‌ترین مدال را کسب و سربلند بیرون آیم.

کاپیتان تیم‌ ‌ملی کاراته با شکست آراگای ژاپنی معروف به "گربه سیاه" پس از ۳۶ سال کاراته ایران را صاحب مدال طلا کرد، پورشیب درباره شکست آراگا، گفت‌: در حال‌ حاضر آراگا یکی از بهترین‌های دنیا است که در سال‌های اخیر بهترین مدال‌ها را کسب کرده است. با کمک مربیان، آنالیز کردن آراگا و روحیه دادن ملی‌پوشان، توانستم با پیروزی مقابل آراگا به حقم دست یابم.

پورشیب در ادامه افزود: باخت‌های من در گذشته به آرگا با اختلاف امتیاز نزدیک و یا با رای داوران بود، اما این بار به خوبی توانستم مبارزه کنم و او را شکست دهم.

دارنده طلای بازی‌های جهانی در ادامه درباره رسیدن به فینال بازی‌ها، اظهار کرد: در پنج بازی خود تا فینال تنها یک امتیاز از دست دادم و ۱۵ امتیاز کسب کردم که این شیرینی مدال را برای من دو چندان کرد و توانستم جواب زحمات مربیان و دوستانی که برای من زحمت کشیده‌اند را بدهم، امیدوارم این روند ادامه‌ دار باشد.

حضور در رقابت‌های کاراته وان یکی از مهم‌ترین مسابقات کاراته محسوب می‌شود که می‌تواند در کسب سهمیه المپیک برای ملی‌پوشان حائز اهمیت باشد، پورشیب در این باره بیان‌ کرد: حضور در کاراته وان‌ها برای ما بسیار مهم است که  برای کسب امتیازهای لازم به آنها نیاز داریم، امیدوارم بتوانیم در کاراته وان‌ها حضور منظمی داشته باشیم.

به نقل از ایسنا، پورشیب که پیش از حضور در بازی‌های جهانی، در کومیته تیمی رقابت های قهرمانی آسیا مدال طلا را کسب کرده بود، اظهار کرد: در بخش تیمی رقابت‌های قهرمانی آسیا با لطف خداوند مدال طلا را کسب کردم، اما سطح بازی‌های جهانی به مراتب بالاتر و قابل مقایسه با قهرمانی آسیا نبود. کسب مدال طلای بازی‌های جهانی انگیزه و روحیه مرا برای ادامه‌ کار دو چندان کرد تا قدرتمندتر و محکم‌تر در رویدادهای آینده شرکت کنم.

ملی‌پوش کاراته در ادامه درباره حضور در  المپیک، بیان‌ کرد: از امروز باید به فکر حضور در  المپیک باشیم، چرا که حضور در  المپیک آرزوی هر ورزشکاری است. تمام تلاش خود را خواهم کرد تا به این آرزو دست یابم و هیچ وقت از شرکت در مسابقات و تمرینات خسته نخواهم شد و همیشه عاشق مبارزه کردن هستم.

پورشیب در پایان تصریح کرد: از هروی ‌که در این مدت بسیار به من کمک کرد تا از لحاظ روحی و روانی آماده حضور در مسابقات شوم تشکر می‌کنم. همچنین از کادرفنی تیم‌ ‌ملی که بسیار زحمت کشیدن تا ملی‌پوشان با ذهن آماده راهی مسابقات شوند. از فدراسیون کاراته، آشوری و فرجی نیز که تمام تلاش خود را کردند و در این مدت اردوهای خوبی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های جهانی برگزارکردند نیز تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.