مشهد- معاون تبلیغات آستان قدس رضوی برنامه های شب، روز و شام میلاد امام مهربانی ها، حضرت رضا(ع) را تشریح کرد.

نقاره‌های حرم میلاد سلطان خراسان را بشارت می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدجلال حسینی در این باره گفت: مراسم باشکوه گلباران حرم رضوی توسط خادمان و زائران حریم رضوی با اجتماع در عرصه میدان شهدا و حرکت به سمت حرم مطهر شروع می شود و شرکت‌کنندگان به جشن «شکوه رضوان» در صحن جامع رضوی خواهند پیوست.

وی سخنران ویژه برنامه گلباران حرم مطهر را آیت الله سیدمحمد سعیدی؛ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان و اظهار کرد: این برنامه ۱۲ مرداد ماه از ساعت ۱۸ تا اذان مغرب با مداحی امیرعارف و ابوالفضل مشکینی برگزار می شود.

شب میلاد امام رئوف(ع)

وی سخنران ویژه برنامه شب میلاد حضرت رضا(ع) را حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی عنوان و تصریح کرد: مدیحه‌سرایی مداحان سیدمهدی میرداماد، سعید حدادیان، شعرخوانی علی زمانیان و اجرای گروه های هم‌خوانی از برنامه های جشن شکوه رضوان است که بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی تدارک دیده شده است.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی سخنران ویژه برنامه دعای ندبه روز میلاد حرم مطهر را حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی معرفی کرد و افزود: در این برنامه با حضور عموم زائران دعای ندبه توسط سیدمهدی میرداماد قرائت خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در ویژه برنامه «نوای ملکوت» که ساعت ۷:۳۰ روز میلاد در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رنجبر سخنرانی خواهد کرد و در این برنامه به صورت همزمان آیین نقاره نوازی روز میلاد سلطان خراسان اجرا می شود.

در پرتو خورشید

این مقام مسئول ادامه داد: ویژه برنامه روز میلاد آن حضرت همچنین با عنوان «در پرتو خورشید» از ساعت ۹ صبح در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود و در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری به ایراد سخنرانی می پردازد.

وی ادامه داد: برنامه جشن میلاد رضوی تا اذان ظهر و عصر با مدیحه سرایی مهدی سماواتی و احمد واعظی و شعرخوانی صابر خراسانی ادامه پیدا می کند و تمامی اماکن متبرکه رضوی تحت پوشش صوتی و تصویری قرار می گیرد.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی سخنرانان شام میلاد حضرت رضا(ع) را حجج اسلام والمسلمین رنجبر و رفیعی عنوان کرد و افزود: باشکوه‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام در شام میلاد حضرت رضا(ع) با عنوان «در پرتوی قرآن» در صحن جامع رضوی برپا خواهد شد.

برنامه های حرم را زنده دنبال کنید

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: بسیاری از محبان و ارادتمندان اهل بیت(ع)   به  ویژه حضرت رضا(ع) دوست دارند که در ایام میلاد مسعود امام خوبی ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در این آستان نورانی باشند، از این رو برای بهر ه مندی آن ها از برنامه های حرم مطهر رضوی، این مراسم  به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی رضوی تی وی به نشانی razavitv.aqr.ir پخش می شوند.

وی ادامه داد: دوستداران و ارادتمندان حضرت رضا(ع) با ثبت نام در بخش زیارت نیابتی می توانند به خدام این آستان مقدس این نیابت را بدهند که از جانب آن ها نایب الزیاره باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.