کابینه چهارساله گذشته،کابینه موفقی بوده است.آنچه که در درون خود دولت و جامعه بحث می‌شود این است که دولت در بخشی از قسمت‌ها موفق نبوده و مدیران آن بخش ناکارآمد بوده‌اند و کارنامه مناسبی در چهارساله خود نداشته‌اند.

جوانان و بازیچه جدید برای انتخاب کابینه دوازدهم

به گزارش قدس آنلاین- مسعود گودرزی، نماینده مجلس شورای اسلامی از استان فارس پیرامون نحوه چینش کابینه دوازدهم و لزوم حضور زنان در آن بیان داشت:

«این که ما می‌گوئیم می بایست از زنان و جوانان در کابینه جدید استفاده گردد، فرعیات است. کسی که می‌خواهد وزیر شود باید شاخصه‌ها و فاکتورهایی که فردی بر یک دستگاه مهم مدیریت کند را داشته باشد. اگر در میان بانوان و جوانان این افراد وجود داشته باشند، شرایط جهت منصوب نمودن آن‌ها بر سمت‌های مختلف امری درست است.»

وی در ادامه افزود:

«ما نمی‌خواهیم بگوئیم که چنین شخصی وجود ندارد، اما اینکه به نام بانوان یا جوانان بخواهیم تبلیغی نمائیم که ما راه حضور زنان و جوانان را در مدیریت امور کشور باز کرده‌ایم، صلاح نیست. اگر ما با این هدف افرادی را انتخاب نماییم که توانایی مدیریت کلان نداشته باشد، قطعاً این برای مدیرت کشور مضر است. این‌ها متوجه کل مردم می‌شود نه قشر خاصی از مردم و یا احزاب سیاسی.»

وی در خصوص سهم‌خواهی برخی از افراد و احزاب سیاسی در سکّان‌داری مدیریت امور کشور بیان داشت:

«در ابتدا باید گفت که اصولاً بحث سهم‌خواهی مفهوم مستعملی است که ممکن است توسط افراد استفاده گردد اما مطلب صحیحی نیست. حضور در انتخابات یک وظیفه ملّی و شرعی است. پس از آن باید گفت اینکه انتخابات عرصه برگزیدن یک اندیشه است، کاملاٌ صحیح است و مردم، گروه‌های مختلف فکری را ارزیابی و در نهایت با رأی خود مسئولیت امور اجرایی خود را به آن‌ها می‌دهند. برای انتخاب منصب‌های مورد نظر باید با فکر و مشورت‌های گسترده تصمیم گیری شود. این شیوه‌ مدیریت توسط مردم انتخاب شده و باید در این حیطه به صلاح مردم افراد توانمند و شایسته ای انتخاب شوند.»

گودرزی همچنین افزود:

«این حق رئیس جمهور است که هر که را صلاح بداند برای معرفی به مجلس ابلاغ گرداند. گروه‌های سیاسی همراه دولت نیز نظرات خود را به ریاست جمهوری می‌رسانند اما رئیس جمهور باید با استفاده از این نظرات انتخاب نهایی خود را به دور از مصلحت‌اندیشی‌های جانب دارانه انتخاب نماید تصمیم‌گیری نماید.»

وی در خصوص میزان موفقیت دولت گذشته و تغییرات در دولت آینده گفت:

«کابینه چهارساله گذشته، کابینه موفقی بوده است. آنچه که در درون خود دولت و جامعه بحث می‌شود این است که دولت در بخشی از قسمت‌ها موفق نبوده و مدیران آن بخش ناکارآمد بوده‌اند و کارنامه مناسبی در چهارساله خود نداشته‌اند. این بدین معنی است که تغییر باید صورت پذیرد. اینکه ما لفظ خوب بودن یک دولت را استفاده‌ نمائیم به این معنی نیست که در تمام امور خوب عمل کرده‌اند. عدم موفقیت دولت در برخی قسمت‌ها این بوده که وزیران انتخابی ناکارآمد بوده و به درستی به وظایف خود عمل ننموده‌اند. به صورت کلی دولت در مدیریت امور کشور موفق بوده اما در پاره‌ای از موضوعات ضعف‌هایی داشته است که قطعاً باید تغییراتی در آن بخش‌ها صورت پذیرد.»

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.