خرم آباد- مدیر کل سازمان انتقال خون لرستان گفت: در چهارماهه اول سال جاری، ۱۲ هزار نفر لرستانی کار اهدای خون را انجام داده‌اند که ۶۷ درصد آن‌ها اهداکنندگان مستمر هستند.

 ۱۲هزار لرستانی در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری خون اهدا کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امیدعلی عادلی ظهردوشنبه در مراسم گرامیداشت روز اهدای خون که در سالن ابن‌سینا بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آبادکه به میزبانی سازمان انتقال خون لرستان برگزار شد اظهار داشت: اهدای خون برخاسته از بخشش مردم و یک مجموعه خیریه است.

وی گفت: نیازمندی به خون سالم همیشگی است و مردم شریف ایران و استان لرستان این بخشش را دارند که بدون دریافت هیچ وجهی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا می‌کنند.

مدیر کل سازمان انتقال خون لرستان بیان کرد: یکی از سیاست‌های سازمان انتقال خون افزایش کیفیت کار است و برای اولین بار در آبان ماه سال ۹۵ در راستای جلوگیری از انتقال بیماری‌های عفونی به گیرندگان خون آزمایش‌هایی انجام می‌شود که خوشبختانه در چهار ماهه اول سال جاری هیچ کدام از اهداکنندگان خون در استان دارای بیماری‌هایی مانند اچ‌آی‌وی مثبت، هپاتیت ب و سی نبوده‌اند.

وی در ادامه از پذیرش ۸۵ هزار نفر در سال ۹۵ خبر داد و گفت: از این میان ۳۶ هزار نفر منجربه خون‌گیری شده‌اند که ۹۱ درصد مراجعه‌کنندگان آقایان و ۹ درصد خانم‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.