بجنورد- همزمان با دهه کرامت و فرارسیدن میلاد امام رضا(ع)، با حضور خادمین حرم بارگاه ملکوتی آیین تجلیل از برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی برگزار شد.

 منتخبان جشنواره کتابخوانی رضوی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان تجلیل شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، آیین تجلیل از برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی با حضور خادمان حرم امام رضا(ع)، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی،فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی، رئیس عقیدتی سیاسی تیپ و منتخبین این مسابقه، دوشنبه ۹ مرداد در محل نمازخانه تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی برگزارشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در این مراسم ضمن تشکر از  مشارکت ۱۵۰۰ نفری پرسنل تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی بهمراه خانواده و سربازان پادگان در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، از فرمانده تیپ که دو سال متوالی بعنوان برترین دستگاه مشارکت کننده با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در برگزاری شایسته و باشکوه این رویداد ملی و استانی همکاری لازم را داشته است قدردانی کرد و کتابخانه مشارکتی شهید سرلشکر ایرج رستمی را یکی از بهترین کتابخانه‌های استان و به عنوان پایگاه فرهنگی مستحکم و پل ارتباطی بین خانواده ارتش خراسان شمالی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان یاد کرد.

جهانی به نقش تأثیرگذار گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: رونق کتابخانه‌ها و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی بویژه فرهنگ  و سیره رضوی، یکی از مهم‌ترین شیوه‌های کسب معارف به‌منظور در پیش گرفتن سبک زندگی اسلامی است؛ لذا جشنواره کتابخوانی رضوی را باید یکی از مهم‌ترین اتفاقات فرهنگی چند سال اخیر کشور در این زمینه دانست.

وی  مهمترین  تأثیر اجتماعی جشنواره کتابخوانی رضوی را  نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و  افزود: اینکه  دو دستگاه فرهنگی کتابخانه‌ها و نظامی ارتش در کنارهم در جهت اشاعه یک جشنواره کتابخوانی قرار می گیرند و سعی دارند مردم را به سمت کتابخوانی تشویق کنند، اتفاق مبارکی است که تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را در اشاعه کتابخوانی نوید می دهد.

 فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه ارتش در کنار سایر قوای نظامی کشور علاوه بر اینکه در حفظ امنیت و سلامت کشور ایستاده، در زمینه گسترش و توسعه فرهنگ اسلامی نیز ثابت قدم است.

 سرهنگ ابراهیم گل گلی افزود: برگزاری جشنواره‌ کتابخوانی رضوی و استفاده از فرصت عظیم علاقه و ارادت مردم به ساحت قدسی امامان معصوم و به‌ویژه حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) می‌تواند یکی از برنامه‌هایی باشد که باعث رشد و شکوفایی و  و پرورش فرهنگ  اسلامی در جامعه  شده و سیره رضوی را  در زندگی مردم تبیین کند.

وی مشارکت کارکنان و سربازان و خانواده ارتش استان در جشنواره رضوی را ادای دین به ساحت امام رئوف (ع) دانست و گفت: حضور و همراهی تمامی نهادها و ارگان‌های دولتی و مجموعه‌های مردم‌نهاد با این امر باعث موفقیت و پیشبرد اهداف مقدس این برنامه فرهنگی است و امیدواریم در استان مفتخر به همسایگی با خورشید هشتم آسمان امامت و ولایت و ملقب به باب‌الرضا پرچم‌دار اندیشه ورزی فرهنگ رضوی باشیم.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش استان خراسان‌شمالی نیز در این مراسم برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی به ویژه کتاب‌ها و منابع غنی اسلامی که زمینه‌ساز اعتلای سطح مطالعه و آگاهی مذهبی و سیاسی مردم هستند را امری ضروری دانسته و برکات برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را در توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج سیره ائمه معصومین(ع) مهم و کلیدی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری با تأکید بر اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای فرزندان ما و همچنین نسل جوان بسیار اهمیت دارد؛ چراکه آنها از این طریق می‌توانند راه درست زندگی را با مطالعه کتاب‌های مربوط به این جشنواره از وجود ائمه اطهار(ع) بیاموزند،  افزود: همکاران ما در تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان‌شمالی همچون سال گذشته  همراه با خانواده‌های خود در این رویداد ملی در کنار مردم شریف و فرهنگ‌مدار خراسان شمالی شرکت کرده و پرچمدار ضامن آهو شدند.

درپایان ضمن برگزاری مراسم مداحی و اجرای زیارت خاصه امام رضا(ع) توسط خدام حرم  بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) از ۸ نفر از برگزیدگان بخش کودک، و ۳ نفر از منتخبین گروه سنی نوجوان و ۴ نفر از برگزیدگان بزرگسال شرکت کننده در جشنواره با اهدای  هدایای ویژه خادمین حرم امام رضا(ع) و از طرف عقیدتی سیاسی  تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش  خراسان شمالی تجلیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.