نشریه آمریکایی "نشنال اینترست" هشدار داد که حمایت آمریکا از عربستان باعث بروز جنگ فاجعه باری در یمن شده است و احتمال فاجعه مشابهی در بحرین وجود دارد.

حمایت آمریکا از عربستان عامل جنگ فاجعه بار یمن

به گزارش قدس آنلاین، نشریه آمریکایی "نشنال اینترست" در مقاله‌ای به قلم "متئو بیتی" از سیاست خارجی واشنگتن و حمایتش از هم پیمانان آمریکا از جمله عربستان انتقاد کرد و نوشت: حمایت واشنگتن از ریاض باعث بروز جنگ فاجعه باری در یمن شده است و احتمال فاجعه مشابهی در بحرین وجود دارد.

این نویسنده افزود: آمریکا باید از حمایت از سیاست های ماجراجویانه برخی هم پیمانانش در خاورمیانه دست بردارد زیرا این سیاست ها واقع‌گرایانه نیستند و به فجایع انسانی و ایجاد دشمنی علیه ملت آمریکا می انجامد.

وی تصریح کرد: همانطور که حمایت آمریکا از سیاست های عربستان باعث وقوع هرج و مرج و دشمنان در یمن شده است؛ طولی نکشید که همین سیاست عربستان باعث چیزی مشابه در شرق عربستان و در بحرین شد.

متئو بیتی به شکایت جوامع شیعه از تبعیض اجتماعی اقتصادی علیه خود در عربستان و بحرین اشاره کرد و نوشت: ادعای عربستان مبنی بر اینکه رهبر جهان اهل سنت است؛ حتی در درون خود این جهان نیز از اجماع نظر برخوردار نیست. اختلاف کنونی عربستان با ترکیه و قطر خود گواه این مدعا است.

این نویسنده خاطرنشان کرد: حمایت عربستان از ایدئولوژی های سلفی مسلحانه ادعای این کشور مبنی بر میانه روی خود را با شک و تردید روبرو می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.