زاهدان- فرماندار زاهدن اداره ورزش و جوانان شهرستان زاهدان را مکلف به راه اندازی اولین کاروان محله ای نشاط و سلامت در مناطق حاشیه شهر کرد.

اولین کاروان محله ای نشاط و سلامت در مناطق حاشیه شهر زاهدان راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری، فرماندار زاهدان در جلسه ستاد ساماندهی جوانان، اداره ورزش و جوانان شهرستان زاهدان را مکلف به راه اندازی اولین کاروان محله ای نشاط و سلامت در مناطق حاشیه شهر کرد و اظهار داشت: این کاروان که با هدف ایجاد نشاط گروهی و افزایش مشارکت شهروندان حاشیه شهر در امر خود مراقبتی راه اندازی می شود باید در هفته دولت، فعالیت خود را اغاز کند. 

مجتبی خانجانی بیان کرد: درراستای ایجاد کاروان نشاط و سلامت، تمام دستگاه های شهرستان موظف به همکاری و ارائه خدمت برای هر چه باشکوه تر شدن برگزار شدن برنامه های محوری این کاروان هستند.

وی تاکید کرد: دستگاه ها می بایست درجهت افزایش هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه ها و بهتر برگزار شدن این کاروان از اجرای برنامه های انفرادی پرهیز کنند. مقام عالی دولت در شهرستان از اداره ورزش و جوانان خواست: تولیت این کاروان را به سپاه و بسیج واگذار کند و با همکاری تمامی دستگاه ها دولتی، ngo ها و مرکز بهداشت برنامه های متنوعی ای را در تمام محله های حاشیه شهر برگزار کنند.

وی خطاب به اداره ورزش و جوانان گفت: انجام ورزش های گروهی، برگزاری اردوهای خارج از شهرستان برای آشنایی با فرهنگ و هنرهای سایر شهرستان ها و استان ها، انجام چکاپ و آزمایش های روتینگ از شهروندان، برگزاری کلاس های تقویتی، هنری و ورزشی و سلامت محور برای تمام کودکان، نوجوانان و جوانان، برگزاری مراسم رقص شمشیر و آوازخوانی محلی، کتاب خوانی و .... از جمله برنامه هایی باشد که در غالب فعایت های این کاروان در حاشیه شهر گنجانده شود.

خانجانی تصریح کرد: امروز باید با تاسف متذکر شد که سن اعتیاد به مواد مخدر به ۱۲ و ۱۳ سال رسیده است که این می تواند آغاز یک بحران را برای ما رقم بزند، لذا برگزاری چنین مراسم های تفریحی، شاد و آموزشی در حاشیه شهر می تواند مانع از گرایش نوجوانان به این سمت شود.

وی به برگزاری اردوهای خارج از شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوها می تواند تاثیر بسیاری بر رشد فرهنگ، هنر، آموزش و سلامت روح و جسم نوجوانان و جوانان حاشیه شهر بگذارد لذا این برنامه حتما در این کاروان انجام شود.

فرماندار زاهدان تاکید کرد: این کاروان باید حتما تا هفته دولت راه اندازی شود و تمامی دستگاه ها نیز مکلف به همکاری در اجرای باشکوه تر این کاروان هستند.

این مقام مسئول گفت: از مکان های تفریحی متعلق به دستگاه ها برای برگزاری اردوهای یک روزه درون شهری استفاده کنید و ترتیبی اتخاذ کنید تا جشنواره بادبادک ها هم در راستای ایجاد فضای شاد و تعامل های بیشتر اجتماعی در پایان هرهفته برگزار شود.

خانجانی افزود: در امر اجرای این کاروان، از هیچ دستگاهی کمک مالی دریافت نمیشود، همکاری دستگاه های باید در راستای کمک های مددی متناسب با کارکرد اداره باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.