وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که درگیری‌ها در منطقه «شهرنو» کابل پایان یافته و چهار حمله کننده گروه تروریستی داعش به ساختمان سفارت عراق کشته شده‌اند.

پایان درگیری‌های سفارت عراق در کابل با کشته شدن مهاجمان داعشی

به گزارش قدس آنلاین، وازرت کشور افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار مهاجم وابسته به گروه تروریستی داعش که به ساختمان سفارت عراق در کابل حمله کرده بودند توسط نیروهای امنیتی افغان کشته شدند و درگیری‌ها پایان یافته است.

بر اساس بیانیه‌ وزارت کشور افغانستان یکی از مهاجمان نخست خود را در ورودی ساختمان سفارت عراق منفجر کرد و پس از آن سه تن از افراد وابسته به داعش وارد ساختمان شدند.

در بیانیه آمده است که سه تن از مهاجمان گروه تروریستی داعش در داخل ساختمان سفارت عراق موضع گرفته بودند که ساعتی قبل در درگیری کشته شدند.

وزارت کشور افغانستان تصریح کرد که بلافاصله پس از انفجار سربازان ویژه پلیس وارد عمل شدند و سفیر، معاون و سایر کارمندان سفارت عراق را به محل امنی منتقل کردند.

در ادامه این بیانیه‌ آمده‌است که یک سرباز پلیس در این درگیری زخمی شده است و کارمندان سفارت عراق نیز در سلامت کامل بسر می‌برند.

از سوی دیگر برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که در این حمله تعدادی از غیرنظامیان کشته و زخمی شده‌اند پس از حدود دو ساعت و نیم درگیری آخرین مهاجم انتحاری توسط نیروهای امنیتی افغان کشته شد.

لحظاتی پس از آغاز درگیری‌ها در ساختمان سفارت عراق مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش به عهده گرفته است.

این حمله تروریستی محکومیت‌ وزارت کشور، خارجه و ریاست اجرایی افغانستان را نیز در پی داشته است.

گفته می‌شود که پس از این تدابیر امنیتی در مناطق دیپلمات‌نشین شهر کابل تشدید شده و مسیرهای این مناطق به روی غیرنظامیان مسدود شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.