سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه موضوع خرید ۹۵۰ تن کیک زرد از قزاقستان در حال پیگیری است، از پیشرفت کار در زمینه ساخت فازهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر خبر داد و گفت: حداقل ۹ ماه از برنامه جلوتر هستیم.

کمالوندی: ادامه پیگیری‌ها برای خرید ۹۵۰ تن کیک زرد/ ۹ ماه از برنامه ساخت فازهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر جلوتریم

به گزارش قدس آنلاین، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «تجربه‌ای دیگر، گزارشی از روند مذاکرات ایران با ۱+۵ » و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت خرید ۹۵۰ تن کیک زرد از قزاقستان و مخالفت انگلیسی‌ها با این موضوع گفت: این موضوعی است که در حال پیگیری است و در حاشیه نشست کمیسیون مشترک در وین صحبت‌هایی در این زمینه شده بود و داریم فعلا صحبت می‌کنیم.

وی افزود:‌ طرف انگلیسی توجیهاتی را می‌خواست که این توجیهات ارائه شده و در حال پیگیری هستیم.

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به سفر اخیرش به مسکو عنوان کرد: این سفر در ارتباط با موضوعات مختلف انجام شد ما و روس‌ها به صورت دوره‌ای همدیگر را می‌بینیم و در این سفر با لیخاچوف رئیس شرکت روس اتم و اسپاسکی معاون این شرکت دیدار و گفت‌وگو کردم و همه موضوعات بررسی شد از جمله درباره دو واحد جدید در بوشهر (ساخت فازهای ۲و۳ نیروگاه اتمی بوشهر) صحبت شد.

کمالوندی با بیان اینکه پیشرفت کار این دو واحد خوب است، اظهار داشت: حداقل ۹ ماه از برنامه جلوتر هستیم و شاید به زودی اولین تصویرها را از عملیات ساختمانی در آنجا نشان دهیم و برنامه‌ای برای خبرنگاران تدارک دیدیم که از نزدیک بیایند و شاهد عملیات در آنجا باشند.

وی درباره بازطراحی راکتور اراک نیز عنوان کرد: مرحله اول طراحی را جلو رفتیم و به لحاظ زمانی عقب نیستیم و کار به نحو احسن جلو می‌رود. علاوه بر این تعدادی از فعالیت‌ها هست که فکر می‌کنم در آستانه روز خبرنگار گزارش آن را ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.