تنها نامزد زن شهرداری تهران با اشاره به اختصاص سهم ۳۰ درصدی زنان و جوانان در معرفی معاونین و مسئولان شهری گفت: باید فردی شهردار شود که رویای ریاست جمهوری نداشته باشد.

سهم ۳۰درصدی به زنان وجوانان در شهرداری/پرهیز از رویای ریاست جمهوری

به گزارش قدس آنلاین، الهه کولایی در نشست خبری امروز خود با تشریح دلایل حضورش در عرصه رقابت برای کاندیداتوری شهرداری تهران گفت: می‌توان با یک مدیریت سالم و پر قدرت و همچنین با رعایت اصول و ضوابط نسبت به درمان مشکلات شهر تهران اقدام کنیم که بر همین اساس پا در عرصه عمل گذاشتم.

این نامزد شهرداری تهران افزود: باید از تجربه‌های موفق سایر شهرها در داخل و خارج برای بهبود وضعیت تهران استفاده کنیم، باید از ظرفیت نهادهای مردمی و مردم برای حل مشکلات استفاده کرد و از همه آن ها بهره برد.

وی با انتقاد از سهم ناچیز زنان و جوانان در عرصه مدیریت شهری با بیان اینکه بانوان هنوز نتوانسته اند جایگاه خود را پیدا کنند، ادامه داد: زنان در عرصه‌های مختلف شایستگی و توانمندی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند جایگاه خود را پیدا کنند.

کولایی تاکید کرد: باید برای یک تغییر نگرش در جامعه تلاش کنیم، چرا که همیشه زنان با پشتکار و اعتماد راسخ پای به عرصه عمل گذاشتند اما به دلیل زن بودن نتوانستند به جایگاهی که لیاقتش را دارند برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شوراها در کشور، تجربه جدیدی هستند اما با اتکاء به ظرفیت شورای عالی استان‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها را برطرف کرد گفت: نیازمند یک تعامل سازنده هستیم که چیزی جز برآورده کردن نیازهای مردم سرلوحه آن نباشد که در این راه با مشکلاتی مواجه هستیم که می‌توان با استفاده از ظرفیت شورای عالی استان‌ها، آنها را مرتفع کرد.

کاندیدای زن شهرداری تهران در بخش دیگری از این نشست که صرفا به سوال و پاسخ مربوط بود در خصوص میزان بدهی شهرداری تهران با بیان اینکه رقم بدهی شهرداری چیزی بین ۲۰ هزار تا ۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده است گفت: با این حال زاویه دید من باز است و با تکیه بر مدیران موفق و با تجربه مالی می‌توانیم در این زمینه موفق باشیم. اما برای کسب درآمدهای پایدار باید از شیوه‌های درآمدی نوین همچون جمع آوری عوارض و اخذ مالیات به نسبت سهم افراد از آلوده کردن هوا گرایش پیدااستفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرداری تهران در این مدت کار فرهنگی موثری انجام نداده و تنها مناسبتی کار کرده است، گفت: اگر هدف مدیریت شهری ارتقای فرهنگ و جلب مشارکت است نباید با مقوله فرهنگ پیمانکاری برخورد می‌کرد و نیازمند بازنگری مأموریت‌های شهرداری تهران در حوزه فرهنگی هستیم.

کولایی با بیان اینکه مدیریت فعلی شهر میراث مثبت و منفی زیادی داشته است که با تعامل با مدیران می‌توانیم در راستای تحقق مصالح مردم گام رو به جلو برداریم گفت: فساد و رانت مشکل همه کشورهای در حال توسعه است و باید اعلام کنم نمی‌شود یک شبه وضعیت را مطلوب کرد اما باید جلوی بلع منابع تهران را هر جور شده است بگیریم و یک شبه مشکلات حل نمی‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بدنه مدیران شهرداری در زمان روی کار آمدن شهردار جدید تعدیل می‌شوند گفت: بدنه شهرداری ناکارآمد نیست و چه بسا برخی از مدیران بنا به دلایل سیاسی از مدیریت فعلی کنار گذاشته شدند اما ما از مدیران کارآمدی که دغدغه بهبود وضعیت را داشته باشند استفاده می‌کنیم.

به گفته کولایی جمعیت روز و شب تهران متفاوت است و در صورت تصدی پست شهرداری حتما به مقوله مهاجرت و حاشیه نشینی نیز توجه ویژه‌ای می‌کنم.

وی با بیان اینکه اصلاح وضعیت ۱۲ ساله موجود به سرعت ممکن نیست، گفت: شهر تهران سیاسی شده و باید فردی شهردار شود که رویای ریاست جمهوری نداشته باشد.

کولایی همچنین در خصوص سخنان روز گذشته مرعشی گفت: تا آنجا که می‌دانم همه کاندیدا مکلف هستند برنامه‌های خود را ارائه کنند هر چند ممکن است در این میان افرادی منصرف شده باشند اما وظیفه ما این است که مسیر را رو به جلو پیش ببریم.

این فعال اصلاح طلب در مورد نارضایتی برخی از چهره‌های اصلاح طلب و مردم در خصوص نحوه بسته شدن لیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر گفت: شورای عالی فرصت دو ماهه‌ای را برای بررسی فرآیند بستن لیست از زوایای مختلف مشخص کرد که امیدواریم به این دغدغه‌ها پاسخ دهیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حاضرید از تجارب قالیباف در مدیریت بعدی استفاده کنید، گفت: حتما باید از ظرفیت‌های اینچنینی استفاده کرد اما به این معنا نیست که مدیریت را به آنها بدهیم.

کولایی در مورد سهم خواهی زنان و جوانان نیز گفت: بنده سهم ۳۰ درصدی برای زنان و جوانان در مدیریت بعدیم در نظر گرفتم و در صورتیکه به عنوان شهردار تهران انتخاب شوم از ظرفیت‌های حداکثری زنان و جوانان استفاده خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.