دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: برای کاخ سفید فقط امنیت تل‌آویو و استثمار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشورهای منطقه اولویت دارد.

ملت، ارتش و مقاومت در لبنان سه ضلع پیروزی علیه رژیم‌صهیونیستی هستند

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل عصر امروز (دوشنبه ۹ مردادماه) در جریان سفر خود به لبنان با نبیه بری رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تبریک هم زمانی ایام آزادسازی منطقه عرسال از چنگ تروریسم تکفیری با سالگرد پیروزی لبنان در مقاومت  ۳۳ روزه علیه تجاوز رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶، گفت: نقش نبیه بری و رهبران لبنانی در تکمیل فرایند سیاسی و توافق بر سر قانون انتخابات قابل تمجید بوده و نشانه درک صحیح و بصیرت رهبران لبنانی است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با تجلیل از مقام شهدای مقاومت و مدافع حرم که سهم مهمی در امنیت لبنان و منطقه و امنیت جهانی دارند، افزود: مردم، ارتش و مقاومت در لبنان سه ضلع اصلی پیروزی علیه رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری به شمار می‌روند و این وحدت عنصر مبارکی در لبنان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تهران به حمایت های مؤثر خود از محور مقاومت در مبارزه با تجاوزات رژیم صهیونیستی و مقابله با تروریسم ادامه می‌دهد، یادآور شد: روابط تهران و بیروت پایدار و رو به رشد بوده و آمادگی برای توسعه همه جانبه روابط وجود دارد.

امیرعبداللهیان نقش آمریکا در منطقه را غیرسازنده و مداخله گرانه خواند و تصریح کرد: برای کاخ سفید فقط امنیت تل آویو و استثمار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشورهای منطقه اولویت دارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل همچنین با اشاره به تحولات سوریه، لبنان، لیبی و یمن بر حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی کشورهای منطقه  تأکید کرد و تجزیه منطقه را خطرناک خواند.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز با ابلاغ سلام برای مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران از حمایت های کشورمان از ملت، دولت و مجلس لبنان قدردانی و اضافه کرد: شرایط منطقه همچنان حساس بوده و پس از پیروزی های اخیر علیه تروریسم باید مراقب نقشه های دشمنان جهان اسلام بود و در سایه وحدت اسلامی صهیونیست‌ها و تروریست ها را بیش از پیش مأیوس ساخت.

وی همچنین حوادث مسجدالاقصی را نشان دهنده بیداری و هوشیاری مردم فلسطین خواند و بر اهمیت مقاومت علیه تجاوزات تل آویو تاکید کرد.

رئیس مجلس لبنان در پایان دیدگاه خود را درمورد برخی تحولات منطقه ای و بین‌المللی تبیین کرد و تداوم مشورت های پارلمانی و سیاسی دو کشور را ضروری دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.