سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امکان ندارد در بازی با صنعت نفت توهین کرده باشد، گفت: فدراسیون فوتبال ما تعلیق می شود.

امکان ندارد فحش داده باشم/ فدراسیون فوتبال تعلیق می شود

به گزارش قدس آنلاین،، علیرضا منصوریان با تاکید بر اینکه محرومیت بازیکنان ما کاملا غیر قانونی است، خطاب به ساکت ابراز کرد: نیاز نیست با کلمات بازی شود و قوانین را آنطور که دلتان می‌خواهد تفسیر کنید.

او ادامه داد: چند سال پیش در کمیته انضباطی فیفا به مشکلی خوردند مبنی بر اینکه بازیکنان گران قیمت در زمان مسابقات پایه نمی‌توانند در اختیار تیم ملی قرار بگیرند و باشگاه‌ها از این موضوع ممانعت می‌کنند که مصوب شد در روز فیفا دی برای تیم‌های ملی بزرگسالان بازیکن باید ۷۲ ساعت قبل در اردو حضور داشته باشد؛ اگر یورو، جام جهانی و ... باشد ۱۵ روز قبل می‌توانند در اختیار تیم ملی قرار بگیرند اما مسابقات زیر ۲۲ و ... در صورت تعامل فدراسیون با باشگاه‌هاست که یک بازیکن در کدام تیم بازی کند.

سرمربی استقلال با بیان اینکه نمونه‌های زیادی مثل مسی، امباپه، رشفورد و ... در دنیا وجود دارد که برای تیم‌های ملی زیر ۲۳ و پایین‌تر بازی نکردند، گفت: بندی(ماده ۸۳) که آقای ساکت می‌گویند، به تایید هیأت رییسیه نرسیده است و خبر قطعی در این باره دارم؛ اگر یادتان باشد چهار سال قبل مسابقات ما در تیم ملی امید بود که من خواستم مسابقات لیگ یک هفته به تعویق بیافتد ولی اینطور نشد؛ پرسپولیس، استقلال، سایپا و ... بازیکنانی در تیم ما داشتند ولی تنها تیم نفت به ما بازیکن داد و مابقی تمام بازیکنان مد نظر را ندادند.

منصوریان تاکید کرد: آیا فدراسیون فوتبال باید ملزم به اجرای خواسته‌های فیفا و ای اف سی باشد یا خیر؟؛ رییس باشگاه ما هیچ قول صد در صدی به تیم ملی نداده است چون باید از سرمربی مسائل فنی را بپرسد و من جواب قطعی را بدهم؛ روزی که نزد آقای حسن‌زاده رفتیم این موضوع را گفتم.

او تصریح کرد: بیست و سوم تیرماه جلسه فنی ۹ نفره تشکیل دادیم و گفتیم ریاست محترم باشگاه استقلال به دلیل مشکلات فنی مجبور هستیم به خاطر بازی دوستانه احتمالی با پرسپولیس و همچنین وضعیت نامشخص منتظری و مصدومیت پادووانی برای حضور در هفته اول، آرمین سهرابیان و مهدی قائدی را به تیم ملی امید می‌دهیم اما مجید حسینی و امید نورافکن را نیاز داریم.

سرمربی استقلال با بیان اینکه چهار نفر را به تیم ملی دعوت کردند ولی فقط برای یک نفر چهار با بلیت گرفتند، گفت: این محرومیت درخواست شخص آقای ساکت بوده است؛ چرا سه بازیکن را محروم کردید در حالی که یک بازیکن را به طور قطعی می‌خواستید و در نامه اشاره کرده بودید؟؛ وقتی به کمیته انضباطی رفتیم گفتیم چه اتفاقی افتاده است.

منصوریان اظهار کرد: مگر ما تا الان با تیم ملی تعامل نکردیم؟ ما به فدراسیون نامه فرستادیم ولی چرا این نامه به کمیته انضباطی نرفته است؟ آقای ساکت به بندی که هنوز تایید نشده را عنوان می‌کند.

سرمربی استقلال در واکنش به اظهارات مدیر تیم‌های ملی گفت: آقای ساکت! همان اندازه که پرچم ایران برای شما مقدس است برای ما هم هست و بدانید من روی آن نماز می‌خوانم؛ از وادی پرچم بیاید بیرون و به قوانین احترام بگذارید؛ شما ۴ بازیکن دعوت کردید ولی برای یک بازیکن بلیت گرفتید.

منصوریان اضافه کرد: شما برای قدرت‌نمایی در فوتبال، آدرس بد تیمی را آمده‌اید؛ به هواداران استقلال توهین شده است؛ من در تمام رده‌های تیم ملی بودم و امروز سه مربی تیم ملی کنار خودم دیدم و از اهمیت مسابقات تیم ملی با خبر هستم.

سرمربی استقلال تاکید کرد: شما به جرات بگویید برای قدرت‌نمایی این سه بازیکن را محروم کردیم؛ آقای ساکت پافشاری به چیزی که وجود ندارد، می‌کنید.

او اضافه کرد: اگر به فیفا شکایت کنیم که در فدراسیون فوتبال ما فارغ از توجه به قوانین فیفا، به طور جبری قوانینی وضع کردند در حالی که فیفا ۱۲ روز قبل همین موضوع بازیکنان ملی را تایید کرده، من می‌گویم فدراسیون فوتبال ما تعلیق و بازی با صنعت نفت تکرار خواهد شد؛ البته منکر بازی زیبای صنعت نفت نمی‌شوم اما قانون فدراسیون فوتبال در اینجا برعکس تعریف شده است.

منصوریان درمورد تعامل فدراسیون با افتخاری، مدیر عامل باشگاه استقلال برای دادن بازیکنان به تیم ملی امید اذعان کرد: سرمربی تیم به لحاظ فنی باید تشخیص بدهد یک بازیکن بماند یا برود یا مدیر باشگاه؟

او درباره شایعه توهین‌اش به تماشاگران صنعت نفت گفت: امکان ندارد به هواداران یک تیم توهین کنم؛ اصلا چیزی که در لب خواندید درست نیست؛ شاید صدایم بلند شود ولی اصلا حرف زشت نمی‌زنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.