مشهد- معاون حقوقی رئیس جمهور فرهنگ رضوی را در صحیح شدن قدم و خطوط فکری مسلمانان موثر دانست.

فرهنگ رضوی در صحیح شدن خطوط فکری موثر است

به گزارش قدس آنلاین، الهام امین زاده با اشاره به برگزاری همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی در مشهد گفت: ارادت تمامی مسلمانان به امام رضا(ع) نهادینه است اما تعدادی از این همایش‌ها لازم است که ما با مولفه‌ها و نحوه پیام و سیره ایشان آشنا بشویم و بدانیم که فرهنگ رضوی چیست و ایشان از ما چه انتظاری دارند.

وی ادامه داد: باید بعد از هر زیارت تغییر کنیم، یعنی فرهنگ خود را بشناسیم و عمل کنیم و از حد شعار خارج شویم و بتوانیم الگوهایی برای انسانیت در عرصه بین المللی بشویم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه تصور نمی‌کردم که بانوان بسیاری در عرصه بین الملل مروج فرهنگ رضوی باشند، ادامه داد: در اکثر کشورها شاهد هستیم که بانوان عرصه فعالیت ندارند اما این همایش، فضا را برای فعالیت بانوان مروج و مبدع و خلاق در عرصه هنر، فکر و اندیشه ایجاد کرده است تا بتوانند هنر را ارائه دهند و دستاوردهای این همایش را به کشور و بانوان خود انتقال دهند.

امین‌زاده با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت هر کشورند، گفت: با توجه به اینکه بانوان در نیمی از جامعه حضور دارند، اگر فعال شوند، به توسعه کشورهای اسلامی کمک می‌کنند.

وی تاکید کرد: همان طور که بزرگان ما مثل حضرت معصومه(س) و حضرت زینب(س) کنار مردان در اجتماع و توسعه دین خود بوده اند، ما بانوان امروز هم می‌توانیم در مسیر آنها گام برداریم.

معاون حقوقی رئیس جمهورتاکید کرد: با اینگونه فعالیت ها باید نشان دهیم که این تبلیغاتی که علیه اسلام شده است، واقعیت ندارد و بانوان مسلمان می‌توانند در کنار مردان خود برای پیشرفت کشور خود فعالانه حرکت کنند.

امین‌زاده با بیان اینکه فرهنگ رضوی در صحیح شدن قدم و خطوط فکری ما موثر است، گفت: بسیاری از ما از وسایل نامطلوب غیر صادقانه برای هدف حق استفاده می‌کنیم اما فرهنگ رضوی به ما می‌گوید ابزار و هدف باید درست باشد تا برکت را در قدم خود ببینیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.