مشهد- مشاور وزیر خارجه و مدیر کل حقوق بشر و بانوان وزارت خارجه گفت: مسوولانی که در حوزه بانوان هستند باید بتوانند حرف خود را بزنند و از بیان فرهنگ رضوی و فرهنگ اسلام پرهیز نکنند.

بانوان دارای مسئولیت در نظام از بیان فرهنگ رضوی و اسلامی پرهیز نکنند

به گزارش قدس آنلاین، زهرا پیشگاهی فرد در حاشیه برگزاری همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی در مشهد با بیان اینکه فکر می‌کنم آنجور که باید و شاید در زمینه بانوان کار نشده است، گفت: این موضوع بر عهده نهادهایی است که در حوزه بانوان کار می‌کنند؛ در این زمینه شورای فرهنگی اجتماعی بانوان تا حدودی موفق بوده است اما در حوزه های اجرایی مثل معاونت رئیس جمهوری به اندازه شایستگی کار نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ رضوی در اندیشه بانوان با مجموعه فعالیت های فرهنگی نهادینه شود، افزود: برای این امر باید برنامه ریزی شود و این موضوع که تنها ما متاثر از موضوعات بانوان در سطح جهان بشویم کافی نیست و این مورد انتظار رهبری نیست.

مشاور وزیر خارجه ادامه داد: مقام معظم رهبری معتقدند که ما باید مطالبات بانوان را در دنیا مطرح کنیم و مطالبه گری کنیم چرا که در زمینه فرهنگ رضوی حرف و ادعا داریم.

 پیشگاهی فرد تاکید کرد: مسوولانی که در حوزه بانوان هستند باید بتوانند حرف خود را بزنند و از بیان فرهنگ رضوی و فرهنگ اسلام پرهیز نکنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش شرط این امر آن است که از میان بانوان انتخاب صحیحی برای مسوولیت داشته باشیم یعنی بانوانی را انتخاب کنیم که در پوست و گوشت و استخوانشان انقلابی گری و انقلابی بودن جریان داشته باشد تا بتوانند فرهنگ اسلامی را منتشر کنند و در سطح بین الملل حرف داشته باشند.

مشاور وزیر خارجه تصریح کرد: مسوولان باید برای انتخاب بانوان در حوزه های مختلف شاخص هایی را تعیین کنند که مهم ترین شاخص آن انقلابی بودن و انقلابی ماندن بانوان باشد .

پیشگاهی فرد ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم در نشان دادن تصویر بانوان ناموفق بودیم چرا که این تلاش، تلاش خود بانوان بوده است اما مسوولین حوزه بانوان باید فرهنگ و منزلت آنان را در جهان و در محافل بین المللی انتشار دهند تا اذهان دنیا روشن شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از بانوان جهان از فرهنگ اسلامی چیزی نمی‌دانند و منزلت زن را نمی‌دانند و کسانی که در این حوزه ها مسوولیت می‌گیرند باید این وظیفه را انجام دهند و این کنفرانس بخشی از این وظیفه را انجام می دهد.

مشاور وزیر خارجه در مورد همایش گفت: این همایش یک همایش فرا ملی است و با توجه به اینکه قرار است هر دو سال یک بار برگزار شود، می‌تواند به تناسبی که در طول زمان توسعه پیدا می‌کند، در مکان جغرافیایی جهان توسعه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.